Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wija
Goedendag,
Als bureau in internetmarketing hosten wij onder andere domeinnamen. Graag zou ik meer willen weten met betrekking tot de zorgplicht van ons als bureau naar onze klanten toe.
Wij registeren voor klanten domeinnamen waarbij zij zelf als domeinnaameigenaar worden ingesteld. Hiervoor betaald de klant jaarlijks een bedrag voor onderhoud en beheer.
Nu komt het (gelukkig zelden) voor dat een bedrijf het hoofd niet boven water houdt, waarbij de betaling voor de domeinnaam niet meer wordt voldaan en het bedrijf failliet wordt verklaard.
De vraag hierbij is, tot hoever gaat mijn zorgplicht naar de klant toe?
-Van wie is de domeinnaam in deze situatie (er wordt immers niet meer voor de service betaald)?
-Moet ik deze domeinnaam voor de klant vasthouden?
-Mag ik bij uitblijven van betaling na contractdatum de domeinnaam vrijgeven?
-Moet ik gezien mijn zorgplicht ook rekening houden met een doorstart na contracttermijn?
-Moet ik de domeinnaam afstaan aan een curator?
Ik hoor graag van u.