• 0

Zakendoen met Iran

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje listige materie. Zaken doen met Iran kan eigenlijk (nog) niet ivm lopende boycot. Betalingen vanuit Iran kunnen in het geheel niet of het moet om noodzakelijke medicijnen met een ontheffing oid gaan.

Het is zelfs niet slim om dit op dit of welk ander openbare forum te bespreken denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Potverdorie, nou laat ik me nog bang maken ook (heb de vraagstelling maar iets aangepast). Ik snap echter niet waar de 'angst' vandaan komt. Ik bedoel maar, vanuit heel Europa zijn handelsmissies onderweg naar Iran, onze Koenders is er recent ook al geweest en eind november vertrekt er een Nederlandse handelsmissie vanuit de petrochemische industrie. Zelfs banken moeten toch beseffen dat ze daar een rol in (gaan en kunnen) spelen. Financieel verkeer is toch een onderdeel van zaken doen?

Link naar reactie
  • 0

om het even oneerbiedig te zeggen praten en borrelen over de mooie dingen die je samen gaat ondernemen in de toekomst kan natuurlijk geen kwaad vooruitlopend op het afschaffen van de sancties.

 

Banken zullen ook meegaan zodra de sancties zijn opgeheven, maar nu zijn ze dat nog niet en dus werken ze niet mee aan de transacties, omdat ze dat nog niet mogen of te riskant vinden..

 

vergelijk het met een iets luchtiger onderwerp.. waarschijnlijk wordt vanaf januari de snelheid op heel de A2 130 km per uur.. op dit moment is die op (grote) stukken nog 100..

Je kunt niet vandaag alvast 130 gaan rijden omdat de sanctie daarop binnenkort toch word afgeschaft..

 

Kortom de vraag is dan meer.. heb je nog even geduld of ga je ingewikkelde constructies opzetten omdat je geen zin heb om te wachten tot makkelijker kan ondernemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bespreek uw nieuwe plannen met Iran in een tijdig stadium met uw accountmanager.

Banken kennen naast de wereldwijde sanctie afspraken een intern sanctie en compliance beleid.

Dit beleid is uiterst terughoudend gezien de wereldwijde impact bij schending van de huidige afspraken en regels.

Een aantal Nederlandse banken zeggen simpelweg dat er geen mogelijkheden zijn.

Natuurlijk kennen we een rijke historie van zakendoen met Iran.

Het zal een kwestie van tijd zijn wanneer de regelgeving gaat versoepelen.

Bedenk dan dat de bank de versoeplingen met gepaste afstand zal gaan volgen.

Als uw bedrijf U lief is, ga dan niet aan de slag met ' listige constructies' via sympatiserende landen die hun financie"ele steun aan het land hebben toegezegd. De praktijk leert dat het omzeilen van wet- en regelgeving U tot vele jaren nadien tot forse boetes kunnen leiden. De afdeling Trade van uw bank kan U adviseren bij beproefde en gegarandeerde transacties. Het feit blijft dat ook gegarandeerd trade transacties aan dezelfde (santie) wetgeving dient te voldoen.

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens wat nieuws berichten gaat Iran er van uit dat een belangrijk deel van de sancties nog dit jaar verzacht worden of worden opgeheven. Vandaar neem ik aan ook al die handelsmissies, niet om nu direct zaken te doen maar voor het voorbereidende werk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.