In navolging op een eerder bericht van mij heb ik nog een paar vragen over deze twee rechtsvormen.
* Waarom zou een eenmanszaak voordeliger zijn, als ik:
- de urennorm niet haal
- in een BV mezelf een lager DGA loon toeken (in overleg belastingdienst)
* Hoe zit het met vermogen (spaargeld) wat ik investeer?
Als ik dat in een BV stop, kan ik het dan niet meer terugkrijgen zonder er belasting over te betalen?
Kan ik het dan beter uitlenen aan de BV?
Als ik het uitleen, blijft het dan bij mijn vermogen in box 3 staan?
Als ik het in een eenmanszaak stop, dan telt het niet mee voor de belasting en kan ik er mee schuiven tussen zaak en privé, maar dat bedrag zal niet onbeperkt zijn neem ik aan?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ms.E
Ms.E
In navolging op een eerder bericht van mij heb ik nog een paar vragen over deze twee rechtsvormen.
* Waarom zou een eenmanszaak voordeliger zijn, als ik:
- de urennorm niet haal
- in een BV mezelf een lager DGA loon toeken (in overleg belastingdienst)
* Hoe zit het met vermogen (spaargeld) wat ik investeer?
Als ik dat in een BV stop, kan ik het dan niet meer terugkrijgen zonder er belasting over te betalen?
Kan ik het dan beter uitlenen aan de BV?
Als ik het uitleen, blijft het dan bij mijn vermogen in box 3 staan?
Als ik het in een eenmanszaak stop, dan telt het niet mee voor de belasting en kan ik er mee schuiven tussen zaak en privé, maar dat bedrag zal niet onbeperkt zijn neem ik aan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/50959-eenmanszaak-of-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag