• 0

Importeren vanuit china.

Hallo iedereen,

 

ik heb een beetje overal zitten zoeken maar kan nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag krijgen,

 

Ik heb contact met een leverancier uit China die eigen merk parfums produceert en voor een interessante prijs kan leveren aan mij. Dus het gaat niet om de echte merkparfums. Gewoon legale parfums eigen merk.

Ik verkoop zelf namelijk eigen merk parfums van 5euro op grote markten en braderieën.

Nu wil ik het zelf importeren. Is dat mogelijk en zoja zijn er contacten die mij graag verder willen bij helpen ?

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb contact met een leverancier uit China die Markt (look a like) parfums produceert (...) Dus het gaat niet om de echte merkparfums.

Dat staat haaks op:

Gewoon legale parfums eigen merk.

 

Als het look a like is, dan kan je er al van uit gaan dat het illegaal is en namaak. Met name juist de verpakkingen mag je niet namaken.

Link naar reactie
  • 0

Een beetje namaak is ook namaak en iets wat op een merk product lijkt mag vaak ook niet. Hou er rekening mee dat de douane hierop toezicht houdt namens de merkenrecht houder. Zodra de douane "foute" goederen tegen komt dan blokkeren ze de zending en melden ze dit bij de merkenrecht houder.

 

Maar wat zou je willen weten over importeren? Je vraag is nogal breed. Dus ik denk dat je de vraag wat specifieker moet stellen?

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er ook een beetje aan waar in China je zit, ik zou zorgen voor goede agent waardoor je niet voor problemen staat. Ik weet er wel een paar. Daarnaast zorg dat je alles goed heb uitgepluist over eventueel bijkomstige kosten als douane etc. Want dan kunnen die goedkope flesjes als nog duurder uitvallen dan gedacht.

Link naar reactie
  • 0

Je mag best producten importeren, zoals parfums, zolang je maar niet de indruk wekt dat het om een merkproduct gaat (ook ontwerp, kleurgebruik ed). Daarnaast is het ook onrechtmatig om gebruik te maken van de goede naam van een bekend parfum. Je mag dus ook niet zeggen dat jouw parfum heel veel lijkt op een merkproduct maar veel voordeliger is.

Maar je mag wel een parfum maken of importeren wat doet denken aan een bepaald parfum. Bijvoorbeeld door een heel andere verpakking te gebruiken met andere kleuren maar met vergelijkbare geur-noten (top-hart-basis).

 

Als je zelf importeert moet je wel voldoen aan alle wet- en regelgeving rond cosmetica. Veel over te vinden op HL dus gebruik de zoekfunctie. Bovendien ben je als importeur aansprakelijk voor eventuele schade die de producten geven. Bij goedkope parfums is de kans op het gebruik van goedkope en minder veilige grondstoffen niet ondenkbeeldig dus ik zou me zeker verzekeren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.