Ga naar inhoud

Stichting: wat te doen met kosten in de aanloopfase

Geplaatst:

baasje

Ik ben bezig als penningmeester de boekhouding in te richten van een stichting. Ik zit even met het volgende: vrijwilligers schieten op dit moment allerlei kosten voor, omdat de bank pas de rekening opent na ontvangst van een openingsbalans. En de subsidie komt pas als er een rekening is. En .. nou ja... dat gaat wel goed komen. Die kosten zijn allemaal gedocumenteerd en die gemaakte kosten komen gewoon weer terug bij de vrijwilligers.

 

Waar ik even geen raad mee weet: bij een onderneming mag je de kosten in de aanloopfase opnemen in de boekhouding. Hoe zit dat met een stichting? Er zijn kosten bij de notaris gemaakt, wederom voorgeschoten door één van de vrijwilligers.

 

De stichting is overigens niet BTW-plichtig.

Featured Replies

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Beste Baasje,

 

Vragen van en voor stichtingen zonder ondernemend karakter passen niet op dit forum. Zie onze forumregels. Dit topic gaat op slot.

 

Ik raad je aan je vraag te stellen op goeievraag.nl

 

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.