Ik ben bezig als penningmeester de boekhouding in te richten van een stichting. Ik zit even met het volgende: vrijwilligers schieten op dit moment allerlei kosten voor, omdat de bank pas de rekening opent na ontvangst van een openingsbalans. En de subsidie komt pas als er een rekening is. En .. nou ja... dat gaat wel goed komen. Die kosten zijn allemaal gedocumenteerd en die gemaakte kosten komen gewoon weer terug bij de vrijwilligers.
Waar ik even geen raad mee weet: bij een onderneming mag je de kosten in de aanloopfase opnemen in de boekhouding. Hoe zit dat met een stichting? Er zijn kosten bij de notaris gemaakt, wederom voorgeschoten door één van de vrijwilligers.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
baasje
baasje
Ik ben bezig als penningmeester de boekhouding in te richten van een stichting. Ik zit even met het volgende: vrijwilligers schieten op dit moment allerlei kosten voor, omdat de bank pas de rekening opent na ontvangst van een openingsbalans. En de subsidie komt pas als er een rekening is. En .. nou ja... dat gaat wel goed komen. Die kosten zijn allemaal gedocumenteerd en die gemaakte kosten komen gewoon weer terug bij de vrijwilligers.
Waar ik even geen raad mee weet: bij een onderneming mag je de kosten in de aanloopfase opnemen in de boekhouding. Hoe zit dat met een stichting? Er zijn kosten bij de notaris gemaakt, wederom voorgeschoten door één van de vrijwilligers.
De stichting is overigens niet BTW-plichtig.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51322-stichting-wat-te-doen-met-kosten-in-de-aanloopfase/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag