Hallo iedereen,

Ik ben bezig me ondernemersplan aan het opzetten voor een Surinaams eethuis,en ben nu het bij financiële gedeelte.

ben nu voor gek verklaard door er neer te zetten dat ik een dag opbrengst van €450

tja wat is wijsheid..me prijzen liggen tussen de €8 en €11 ik verkoop maaltijden en broodjes tussen de drie en vier euro..wie heeft advies voor mij ?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51512-omzet-surinaams-eethuis/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 1

- afhaal, bezorg of (ook) eet ter plekke?

- oppervlak en zitplekken?

- ontbijt, lunch, avondeten en nachtsnack?

- drankverkoop?

- stadscentrum, buitenwijk, waddeneiland?

- maaltijden tussen 8 en 11 euro, broodjes 3 tot 4 euro?

- zeven dagen per week?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 1

ben nu voor gek verklaard door er neer te zetten dat ik een dag opbrengst van €450

Door wie ben je voor gek verklaard? Wat was de argumentatie van deze persoon om afwijzend tegenover een omzet van 450 euro te staan? En hoe was je überhaupt tot dit bedrag gekomen? Wat was je methode om deze te berekenen?

me prijzen liggen tussen de €8 en €11 ik verkoop maaltijden en broodjes tussen de drie en vier euro..wie heeft advies voor mij ?

Me prijzen. Okay. Maar wat zijn je prijzen nu? Zijn die 8 euro, 3 euro, 11 euro of 4 euro? En per wat? Of zijn de maaltijden 8 tot 11 euro en de broodjes 3 tot 4 euro?

Voor de rest hangt het natuurlijk allemaal nogal af van hoeveel je van alles wil verkopen. Waar zit je eethuis bijvoorbeeld? Op een A-lokatie of ergens achteraf? Is het mogelijk om af te halen? Kun je per internet bestellen? Heb je een bezorgservice?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

• 0

treinstation en bus station

parkeerplekken bij supermarkt en bij winkel centrum

Maaltijden tussen de acht en 11 euro

Broodjes drie en vier euro

een scholengemeenschap voortgezet onderwijs

verschillende mensen hebben me gezegd gaat je niet redden zeker niet in het begin,ik denk juist van wel.

heb weliswaar concurrentie van chinees snackbar kebab zaak

• 0

Moriesje, welkom op ondernemersforum Higherlevel.

In het bovenstaande spitsen de informatieverstrekking en reacties zich toe op de beoogde omzet en grove schets van prijzen. Daar staan natuurlijk investeringen, vaste en variabele kosten tegenover.

Probeer in een voorbeeldondernemingsplan van bij voorkeur een horecagelegenheid eens na te gaan welke onderdelen opgenomen zijn. Huur van zo'n locatie en personeelskosten lijken me belangrijk naast marge en realiteitszin die uit het plan moeten blijken.

Een gemiddelde dag is niet representatief. Kun je op een rustige dag kostendekkend werken en op een drukke dag de vraag aan? Kun je de vraag naar Surinaams eten op enige manier peilen?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar