• 0

ZZP schijnconstructie

Op dit moment ben ik voor een aantal mensen aan uit het uitzoeken of er sprake is van een schijnconstructie en wat de oplossing is om wel echt als ondernemer te worden gezien zodat er geen naheffingen komen van de belastingdienst.

 

Deze personen om wie het gaat zijn via een tussenpersoon werkzaam bij een opdrachtgever. Voorheen waren ze ook al in dienst bij deze tussenpersoon als werknemer. Maar ze hebben hen overtuigd dat het beter is voor hun als zij ZZP'er zouden worden. De meeste hebben hierop dan ook een eenmanszaak en sommige een vof opgericht. Omdat er sprake is van eigenlijk één opdrachtgever lijkt mij dat hier sprake is van een schijnconstructie.

Mijn vraag is er ook sprake van een schijnconstructie als het gaat om een V.O.F.

Mijn tweede vraag is kunnen deze mensen beter geen B.V. oprichten zodat ze wel als ondernemer worden gezien.

 

Nu weet ik dat de tussenpersoon hier moeilijk over doet en liever geen B.V. ziet. Mijn derde vraag is dan ook wat zou eventueel een reden kunnen zij dat de bemiddelaar liever geen B.V. ziet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
In de praktijk kom je als ZZP'er toch vaak weg met een BV omdat het simpel is om een var-dga te krijgen (en de fiscus bij de opdrachtgever dus vrijwel niet meer kan naheffen)
Sinds bekend is dat de VAR wordt vervangen door de BGL krijg je tegenwoordig als ZZP-er met een eenmanszaak ook zonder problemen een VAR-WUO.

 

De controle op schijnconstructies lijkt overigens wel helemaal afgeschaft te zijn. Dat was tot een jaar gelden wel wat anders. Waarschijnlijk zit de depressie er goed in bij de controledienst, mocht die dienst überhaupt nog bestaan.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.