Ik heb een VOF. Daarnaast kan ik deelnemen in een B.V. voor zeg 10%. Ik wil een maandelijkse fee kunnen factureren aan deze B.V. waarin ik deel ga nemen. Kan ik mijn VOF behouden en van daaruit factureren en het 10% belang in privé houden of moet ik een holding B.V opzetten waarin ik het belang onderbreng? In het laatste geval moeten er verplicht sociale lasten over de fee worden afgedragen neem ik aan.
Als het mogelijk is om het 10% belang in privé te houden, wat zijn dan de nadelen naast aansprakelijkheid?
De aard van de activiteiten van de VOF en de BV zijn verschillend.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
gerald
gerald
Beste higherlevel forumleden,
Ik heb een VOF. Daarnaast kan ik deelnemen in een B.V. voor zeg 10%. Ik wil een maandelijkse fee kunnen factureren aan deze B.V. waarin ik deel ga nemen. Kan ik mijn VOF behouden en van daaruit factureren en het 10% belang in privé houden of moet ik een holding B.V opzetten waarin ik het belang onderbreng? In het laatste geval moeten er verplicht sociale lasten over de fee worden afgedragen neem ik aan.
Als het mogelijk is om het 10% belang in privé te houden, wat zijn dan de nadelen naast aansprakelijkheid?
De aard van de activiteiten van de VOF en de BV zijn verschillend.
Alvast dank voor jullie feedback.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51786-deelneming-in-priv%C3%A9-in-bv-naast-eigen-vof-of-holding-bv-opzetten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag