Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Roy Koelewijn
Beste HL leden,
ik ben momenteel bezig met het functioneel ontwerp voor een vergelijkingssite maar twijfel aan de levensvatbaarheid en zou graag met jullie willen sparren. Het betreft een site voor het vergelijken van game product codes welke wereldwijd worden verkocht. Ik zit hier met enige passie in en kan wel een objectieve blik gebruiken.
Het is geen uniek concept en er zijn reeds enkele vergelijksites voor deze producten waarvan één grote jongen en zo'n 3 á 4 kleine.
Ik heb verschillende tools gebruikt om het verkeer naar deze sites te meten maar helaas lopen de uitkomsten extreem uiteen. Verzameld verkeer naar al deze sites komt uit op gemiddeld 700K tot 2,5milj per maand.
CPS commissie komt gemiddeld neer op 0,50 - 1eu.
Volgens mijn berekeningen met een veilig conversiepercentage van 1 á 2% zou ik zo'n 500K maandelijkse bezoekers moeten trekken om een minimaal bedrag om te zetten.
Ik ben nog niet op de hoogte van de ontwikkel en onderhoudskosten/inzet en spreek eind deze week een ontwikkelaar om hier een beeld van te krijgen.
Gezien de concurrentie ben ik zoekende naar een incentive voor de bezoekers om bij mij te komen maar ook daar zie je dat de anderen behoorlijk investeren in loyalty programma's, social media- en overige marketing. Ook qua SEO zitten ze goed in elkaar. Verder dan hen dupliceren met een mooier likje verf kom ik dus eigenlijk niet.
Nu mijn vraag aan jullie, is dit een verloren zaak en moet ik van mijn roze wolk af komen of zal ik dit passie project nastreven?
Alvast dank en met hartelijke groet,
Roy