Met mijn part-time webshop verkoop ik 95% buiten Nederland, jaaromzet in totaal max 20.000 euro.
Mijn BTW voor Nederlandse verkopen is dus minder dan 1345 euro per jaar.
Op welke manier kan ik hiermee omgaan? Ik begrijp dat de BTW aangifte gescheiden is voor EU (via MOSS) en NL. Om voor de KOR in aanmerking te komen telt dan alleen mijn NL BTW mee of ook het EU deel?
Als het puur het NL-deel is lijkt het me dat ik in aanmerking kom voor "Ontheffing van administratieve verplichtingen", toch?
Moet de MOSS altijd worden gedaan, ongeacht of je onder de KOR valt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
royh79
royh79
Met mijn part-time webshop verkoop ik 95% buiten Nederland, jaaromzet in totaal max 20.000 euro.
Mijn BTW voor Nederlandse verkopen is dus minder dan 1345 euro per jaar.
Op welke manier kan ik hiermee omgaan? Ik begrijp dat de BTW aangifte gescheiden is voor EU (via MOSS) en NL. Om voor de KOR in aanmerking te komen telt dan alleen mijn NL BTW mee of ook het EU deel?
Als het puur het NL-deel is lijkt het me dat ik in aanmerking kom voor "Ontheffing van administratieve verplichtingen", toch?
Moet de MOSS altijd worden gedaan, ongeacht of je onder de KOR valt?
Bedankt voor de moeite!
Mvg,
Roy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52560-kor-van-toepassing-bij-moss/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag