ik ben al dagenlang berichten aan het lezen op dit forum en ben daardoor al een stuk verder op de juiste weg!!! Helaas loop ik vast en ik weet niet meer waar nu mijn (denk) fout zit...
ik zit met een verschil tussen mijn balans en mijn saldo winst en verlies berekening van -576
ik denk dat het handig is wat getallen te noemen zodat er gericht meegekeken kan worden dus bij deze
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Startende ondernemer 2016
Startende ondernemer 2016
Goedendag
ik ben al dagenlang berichten aan het lezen op dit forum en ben daardoor al een stuk verder op de juiste weg!!! Helaas loop ik vast en ik weet niet meer waar nu mijn (denk) fout zit...
ik zit met een verschil tussen mijn balans en mijn saldo winst en verlies berekening van -576
ik denk dat het handig is wat getallen te noemen zodat er gericht meegekeken kan worden dus bij deze
winst verlies berekening
opbrengst 1405
afschrijvingen ( ingekocht voor 1103 , 20 % afgeschreven = 221 )
overige bedrijfskosten ( hierin heb ik alle kosten genoemd, ook de kosten die ik met privestorting heb betaald, doe ik dat goed? ) bedrag 2567
hierdoor komt eruit een saldo van 1383
balans activia
hierin heb ik alleen materiele vaste activia ingevuld
kosten aanschaf 1103, boekwaarde begin van het boekjaar 0, einde van het boekjaar (1103 - 221 afschrijvingen) 882
en de liquide middelen, ik heb momenteel 448 op de rekening staan
balans passiva
ondernemersvermogen
hierin heb ik ingevuld 448 + 882 (einde boekwaarde materiele vaste activia heb ik als restwaarde gebruikt?)
de balans komt daarmee uit op 1330
prive storttingen
hierin heb ik alle kosten vermeld die ik zelf heb betaald, dat zijn de bedrijfsmiddelen 1105 euro + een deel zakelijke kosten. Totaalbedrag 2137
dan kom ik bij de fiscale winstberekening en hij zegt
ondernemersvermogen eind boekjaar 1330
begin boekjaar 0
saldo ondernemingsvermogen 1330
prive stortting 2137
winstberekening -807
controle winstberekening volgens winst en verlies rekening -1381
wat doe ik toch fout?
ligt het eraan dat ik de privestorttingen dubbel boek, als privestortting en als aangedragen kosten?
mocht er meer info nodig zijn hoor ik dat graag
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52957-balans-en-winst-verlies-berekening-komen-niet-overeen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag