• 0

Webshop enzo

Hallo,

 

Ik wil graag een webshop opzetten. Het technische aspect is geen probleem.

Het 'probleem' is dat ik op zoek ben naar een product (of meerdere) om aan te bieden.

 

Het is namelijk zo dat ik er niet op uit ben om op deze manier even makkelijk binnen te lopen. Ik weet dat er veel bij komt kijken. En dat is nu de achterliggende reden: ervaring opdoen. Al het gebeuren er omheen wil ik documenteren en bestuderen om daar weer wat mee te gaan doen.

 

Ok, zoals ik dus al zei ben ik opzoek naar iets om te verkopen. Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik wil best dingen importeren, dat is geen punt. Maar hoe kom ik in contact met buitenlandse ondernemers (china, amerika of wat dan ook) om me te orieenteren wat ik zou kunnen laten overkomen en op internet aanbieden.

 

Het klinkt vast een beetje vaag, maar misschien zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Soto.

____________ (online).

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Het 'probleem' is dat ik op zoek ben naar een product (of meerdere) om aan te bieden.

 

Ik zou toch echt eerst op zoek gaan naar een mogelijke klantengroep die je wilt gaan bedienen. Vandaar een produkt gaan zoeken. Zonde van je energie. Misschien heb je helemaal geen webshop nodig ;)

 

Met wat voor groep mensen heb je iets? Kun je daar iets voor bedenken?

Wat zijn de behoefte? Wat gebruiken ze nu? Wat zou handiger voor ze zijn? etc...

 

Je mag best wat in de groep gooien waar je aan denkt.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Hey,

 

Nou ik wil dus wél een webshop. Daar is het allemaal om te doen. Ik begrijp dat dit wat onnozel overkomt, de omgekeerde volgorde.

 

Ik zal het even proberen op een rijtje te zetten.

 

Ik wil een webshop om:

- Ervaring op te doen met alle logistiek dat er bij komt kijken

- Klantgedrag op internet te kunnen bestuderen

- Eventueel ervaring op te doen met importeren enz

 

Het liefste zou ik een product importeren dat redelijk exclusief is en enkel via internet aanbieden op de nederlandse markt.

 

Ik ben niet op zoek naar een megaklapper om veel geld te maken. Maar dr zal ook niemand zijn die mij een geweldige nieuwe formule gaat vertellen natuurlijk :).

 

Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Perry bedankt voor je reactie.

 

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0
Ik wil een webshop om:

- Ervaring op te doen met alle logistiek dat er bij komt kijken

- Klantgedrag op internet te kunnen bestuderen

- Eventueel ervaring op te doen met importeren enz

 

Begrijp ik, maar zonder klanten...heb je niets te doen.

 

Mischien moet je wel iets bedenken of laten maken wat er nog helemaal niet is, maar wel gebasseerd is op een behoefte.

 

Ik kan wel 10 verschillende webshops noemen die je zo zou kunnen gebruiken, maar ben nogmaals van mening dat dit geen zin heeft.

 

Pas als je weet wat je wilt verkopen en aan wie, kun je een websop uitzoeken.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0
Als iemand nog ideetjes heeft, u mag het altijd roepen natuurlijk.

 

Best handig om iets meer over jezelf te vertellen. Wat houd je bezig? Met wat voor groep mensen ben je regelmatig in aanraking. Wat zijn je hobbies? etc...

 

We vinden het hier altijd leuk om met je mee te denken.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

als ik jou was zou ik nadenken wat voor doelgroep je wil (bedrijven of particulieren, pubers of ouderwetse oude mensen, rijke klanten of alle klanten) en wat voor type artikelen (kan het door de brievenbus of moet het als pakket, is het heel duur of juist heel goedkoop). qua type artikelen zou ik vervolgens uitzoeken hoeveel concurrenten er al zijn. als er maar 2 zijn zou ik het eerder doen dan als er al 100 zijn. ook nadenken wat de valkuilen zijn.... fles wijn (breekbaar) opsturen is meer riskant dan bv sjaals.....kleding zal teruggestuurd kunnen worden (past niet goed), muziek cd's niet....

Link naar reactie
  • 0

Ik zag op je website dat je motor rijdt en regelmatig naar het oosten rijdt. Klopt dat?

 

Kun je niet iets met motor onderdelen doen? Just an idea.

 

Perry

haha admin, kan bij mn gegevens. Is ook niet erg. Een hele oude site die eigenlijk afgezonken moet worden naar het diepe van t internet.

 

Maar motoronderdelen is niet echt mijn type product dat k zoek.

 

 

Aardige reacties trouwens op dit forum. Gelukkig geen 'zeik'forum waar er al genoeg van zijn. Dus bedankt voor iedereen met tips en adviezen.

 

Zodra ik wat meer alles op een rijtje heb zal ik proberen dat eens netjes te posten. Alibaba, zal k ook eens op kijken.

 

tnx.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik wil graag een webshop opzetten. Het technische aspect is geen probleem.

Het 'probleem' is dat ik op zoek ben naar een product (of meerdere) om aan te bieden.

 

Het is namelijk zo dat ik er niet op uit ben om op deze manier even makkelijk binnen te lopen. Ik weet dat er veel bij komt kijken. En dat is nu de achterliggende reden: ervaring opdoen. Al het gebeuren er omheen wil ik documenteren en bestuderen om daar weer wat mee te gaan doen.

 

Ok, zoals ik dus al zei ben ik opzoek naar iets om te verkopen. Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik dat het beste aanpakken. Ik wil best dingen importeren, dat is geen punt. Maar hoe kom ik in contact met buitenlandse ondernemers (china, amerika of wat dan ook) om me te orieenteren wat ik zou kunnen laten overkomen en op internet aanbieden.

 

Het klinkt vast een beetje vaag, maar misschien zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen.

 

Met vriendelijke groet,

Soto.

 

Ik denk dat ik jouw situatie goed snap.

 

Wat ik zou doen is een exclusief product zoeken voor de welgestelde mensen in Nederland, of voor mensen die op zoek zijn naar status.

Misschien kun je zelf iets zoeken dat niet goed in Nederland verkrijgbaar is (of geen brede keuze). Dan kun je daarna verder kijken naar mogelijkheden om te importeren e.d..

 

Het is heel moeilijk uit het niets iets te beginnen zonder dat je al een groep geinteresseerden hebt, daarom zou ik dus gaan voor iets exclusiefs. Maar, ik denk dat je dit zelf moet zoeken.

 

Succes!

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

 

Het is helemaal niet zo gek om als uitgangspunt te nemen dat je een webshop wil. Sommige mensen willen perse iets in Drummelen of met paarden. Er zijn mensen met een mooi pand die daar een bestemming bij zoeken.

 

Technologie is simpel. Bezorging kan desnoods wereldwijd.

 

Wat je zoekt is een markt en iets waar je je een paar jaar mee bezig zou willen houden. Ik kwam laatst op een forum van paardenliefhebbers bv, en die zaten allemaal adressen uit te wisselen waar je goeie zadels kon vinden voor een redelijke prijs. Inch-wide, mile-deep niches: daar is best wat in te vinden.

 

Je zou misschien eens naar het zoekkostenmodel van Van der Kind kunnen kijken, als je het tenminste niet vervelend vind om abstract te denken.

 

Succes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ik heb zelf een tijdje stroopwafels de wereld rond gestuurd. dat is alweer zo'n 8 jaar geleden. je wilt niet weten hoeveel expats daar trek in hebben en best iets meer willen betalen. inmiddels zijn er veel meer aanbieders, maar misschien kan je er een unieke propositie bedenken. goed om ervaring op te doen, makkelijk inkopen (want lokaal), lage kosten, dus goed te behappen (...). let wel goed op de import regels van de verschillende landen.

just my 2 cents...

Link naar reactie
  • 0

Technologie is simpel. Bezorging kan desnoods wereldwijd.

 

Ja, dat is mijn denkrichting.

 

ik heb zelf een tijdje stroopwafels de wereld rond gestuurd. dat is alweer zo'n 8 jaar geleden. je wilt niet weten hoeveel expats daar trek in hebben en best iets meer willen betalen. inmiddels zijn er veel meer aanbieders, maar misschien kan je er een unieke propositie bedenken. goed om ervaring op te doen, makkelijk inkopen (want lokaal), lage kosten, dus goed te behappen (...). let wel goed op de import regels van de verschillende landen.

just my 2 cents...

 

En dit is weer een leuke invalshoek. In plaats van afzetmarkt nederland, afzetmarkt buitenland. Exporteren ipv importeren. Nederlandse producten die exclusief zijn in het buitenland....

 

En die stroopwafels, heeft ABN daar zn reclame op gebaseerd soms :)?

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Nou ik zit dus bij ondernemingsplannen heb ik begrepen.

 

Ok, waar ben ik ondertussen:

 

Ik heb een product gevonden dat ik wil gaan aanbieden. Een trendproduct. Ik ben op het moment bezig om contacten te leggen met leveranciers in china. Ben benieuwd wat de reacties zijn.

 

Jullie horen t nog wel.

 

Groetjes S.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Het gaat best vlot met de onderhandeling met ondernemers uit het grote land china. Erg goed in engels en goed ingespeeld op het leggen van contacten met mogelijke exportlanden.

Het is niet voor niets de snelsgroeiende economie.

 

Maar goed, ik ben van plan om wat samples te gaan shippen nu, weet alleen niet precies hoe.

Ik denk dat ik maar eens contact op ga nemen met een importeur uit de haven van rotterdam. Heeft iemand tips hiervoor?

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt. Jullie hebben een punt wat die samples betreft. Containers laten shippen is eigenlijk van later belang.

 

Shippen zou zo'n 25 dagen duren.

 

Het product zit in een doos van zo'n 80x40x60cm ongeveer denk ik. Ik wou een stuk of 5/10 samples laten overkomen. Die kan ik dus beter over laten vliegen. Ns ff kijken hoe dat in zn werk gaat.

 

Ik zou echt niet weten hoe ik die rommel per post vanuit china moet laten sturen. Gaat dan via TNT, DHL of iets dergelijks?

 

Wel leerzaam dit alles. Het komt vast wel goed. Ik denk er niet te licht over, ik vind gewoon dat ik ooit een keer moet beginnen met ervaring op te doen op dit gebied.

 

Misschien kom ik over als een noob op t moment :p.

 

 

Bedankt voor de link van EGL.

 

 

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Hm na wat rondkijken zie ik dat de meeste mensen het overlaten aan de gene die de producten verstuurd. Ik wacht nog op reactie van betreffend bedrijf.

 

Dit topic is trouwens wel wat aan het afdwalen, excusses daarvoor.

 

De volgende dag;

 

Versturen per vliegtuig is erg duur. Dus dan maar per schip.

Van Shanghai naar Wintergreen ongeveer 25 dagen. Alleen ik snap niet hoe die chinees bij Wintergreen komt? Ik kan die plaats nergens vinden op de landkaart.

____________ (online).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.