Ga naar inhoud

Digitaal product (website template) aangeschaft bij Amerikaans bedrijf

Geplaatst:

denederlander

Beste allen,

Ik heb een vraagje m.b.t. de administratie. Ik heb een thema (soort websitetemplate) aangeschaft bij een Amerikaans bedrijf. Op de factuur staat geen btw en daarom ben ik in dubio hoe ik dit het beste kan inboeken in mijn boekhoudprogramma. Wat is jullie mening:

1) Inboeken als gewone factuur met 0% btw.

2) Inboeken als 'levering buiten EU' en dan wel gewoon de btw op 21% zetten en bij het bedrag ex. btw het factuurbedrag zetten?

Hoor graag jullie mening (zie onderstaande bijlage).

Alvast bedankt!

Vraag.thumb.png.82c59cd2274849b52e1bea2a20020dde.png

Oprichter van Webdesign bureau WebNexus en een rollator webshop. Daarnaast breed geïnteresseerd in ondernemen en altijd in voor een goede conversatie.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Je moet in dit geval zelf 21% btw aangeven bij vraag 4a van je aangifte. Diezelfde btw trek je weer af als voorbelasting bij 5b.

Levering buiten eu in je boekhouding

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Aiconsults

Hartelijke groet,

Werner

Aiconsults.nl - Zakelijk AI advies & AI implementatie binnen bedrijven en organisaties

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.