• 0

oprichten van een onderneming

Hallo mensen,

 

Ik heb een aantal vragen mbt. het oprichten van een handelsonderneming.

 

Eerst even iets over mijzelf. Nu werkzaam in de kleding, en volg de mbo-opleiding zelfstandig ondernemer. Het ondernemen is verder nieuw voor mij maar heb wel gehandeld via internet in wat kleding ed. dit alles buiten de belasting om.

 

Nu wil ik dus over een aantal jaar een eigen kleding winkel in het lage segment. Maar dit kost natuurlijk erg veel geld. Ik wil op dit moment dus nog geen winkel, want wil eerst meer ervaring opdoen en vermogen opbouwen. Vandaar dat ik dus nu een handelsonderneming wil opstarten om dus vermogen op te bouwen waarmee ik over een paar jaar een aardig bedrag heb om een eigen winkel te starten. Ik wil dit dus doen naast mijn fulltime baan en over een tijd als het aardig zou lopen parttime gaan werken om meer tijd in het bedrijf te stoppen.

 

Nu zit ik dus met flink wat vragen over het opstarten van een eigen bedrijfje. Ik wil er niets voor gaan lenen en steek er alleen mijn eigen geld in, lenen lijkt mij onverstandig.

 

-Welke rechtsvorm is verstandig voor mij, ik ga het alleen doen dus hoef niet rekening te houden met mede-eigenaren. Wat voor kosten komen kijken bij het aanmelden daarvoor?

-Moet ik mij ergens voor verzekeren oid. als ik een eigen onderneming heb en ernaast gewoon ook in loondienst ben bij een winkel?

-Waar kan ik een goed overzicht vinden over de belasting waar duidelijk staat wat ik voor belastingkosten heb en wat er aftrekbaar is?

-Met welke kosten moet ik allemaal rekening houden?

-Hoe wordt mijn privé geld belast als ik dat in de onderneming steek?

-Bij welke bank kan ik het best een rekening openen? Ik denk zelf aan de ABN omdat ik daar bekend mee ben.

-Hoe zit het als ik van particulieren handel koop en die dus doorverkoop? Want dan heb ik geen rekening ontvangen?

-Weet iemand een goed boek c.q. site waar veel info in staat over het starten van een onderneming en waar het niet alleen gaat over een bedrijfsplan ed. want dat is voor mij niet echt aan de orde?

-Verder nog tips, alles is welkom:)?

 

Alvast bedankt!

 

 

Mvg Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Elmer,

 

Welkom op het forum.

De vragen die je stelt zijn al vele malen hier beantwoord.

Zeker de algemene vragen zoals b.v. over de rechtsvorm.

Lees je eerst eens in op dit forum en ga aan de slag met je businessplan.

een business plan is heel belangrijk om een beeld te krijgen waar je aan gaat beginnen, de meeste vragen zullen vanzelf beantwoord worden als je met het BP aan de slag gaat.

Heb je dan specifieke vragen , stel die hier gerust.

 

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

Beste Elmer,

 

Ik merk dat je je aardig hebt verdiept in je toekomst. Het ziet er naar uit dat je plannen wel uitkomen.

 

Ik lees veel belangrijke vragen. Ik kan je vertellen dat veel te vinden is op deze site, bijvoorbeeld onder de colums. Het is goed dat je kennis hebt van de sector waarin je later wil beginnen.

 

Het volgende wil ik adviseren. Maak een ondernemingsplan in eerste instantie voor jezelf. Stel doelen! bekijk je markt, waar ga ik het maken! Dat soort vragen worden dan duidelijk voor jezelf. Ik wil daar overigens wel bij helpen. Dit plan maak je zelf. Veel hierover is ook te vinden op deze site. Als tip heb ik nog het boek: "Het ondernemingsplan, van idee tot succesvolle onderneming" van Plattel en partners. te kopen in de betere boekhandel.

 

Suc6 JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de twee reacties!

 

Ik zal het forum eens doorspitten:) Ik dacht zelf dat een ondernemingsplan voor mij niet echt veel extra zou bieden omdat ik niets wil lenen en het alleen wil doen. Jullie raden dit dus wel aan.

 

Ik zal daarmee aan de slag gaan en dan zullen er absoluut veel vragen komen ::) maar dat is logisch.

 

Ik wil nu eind dit jaar het echt gaan oprichten. Heb mijzelf een half jaar gegeven om veel info te verzamelen en veel proberen te leren op voorhand en mij al verdiepen op de markt waar ik in wil gaan handelen.

 

Ik zal het boek ''Het ondernemingsplan, van idee tot succesvolle onderneming'' even gaan lenen vanmiddag bij de biep.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Heb een aantal handige en leuke boeken gevonden.

 

Oa 2 boeken over het oprichten van een bedrijfje geschreven door de KVK een boek waar jonge ondernemers aan het woord zijn en nog 2 boeken over ondernemen en 1 over een bedrijfsplan schrijven.

 

Verder ben ik nu aan het bekijken welk programma ik ga gebruiken om een webshop te maken. Ik zit nu te denken aan webshopfactory omdat dat vrij makkelijk in gebruik is.

Ik ben mij nu ook aan het orienteren om volgend jaar 2 dagen op de markt te gaan staan en dan parttime te gaan werken. Ik denk dat dit ook een mooie opstap is naar een eigen winkel. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de markt?

 

 

Groetjes, Elmer

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.