Jump to content
Seedling
Verberg

Veel websitebezoekers, weinig conversie.

Geachte Higherlevel leden,

 

Ik zou graag jullie hulp / inzicht vragen bij het oplossen van een vraagstuk.

Sinds 6 maanden heb ik aan het hoofd gestaan van een klein team dat een bedrijf ontwikkeld heeft.

We hebben marktonderzoek gedaan, en kleine tests gevoerd welke allemaal succesvol doorlopen zijn.

 

 

Omschrijving van je concept:

Ons bedrijf biedt consumenten een betere deal bij online aankopen.

Zodra consumenten een product gevonden hebben, moeten zij de link naar ons insturen zodat we weten om welk product het gaat.

Ook halen we hieruit de prijs die de consument zelf gevonden heeft.

We nemen contact op met een aantal webshops waarmee we samenwerken, en kijken of zij het product ook aanbieden, en wat het laagste bedrag is waarvoor zij kunnen verkopen.

 

We tellen bij het laagste bod een bedrag op, en zorgen dat consumenten op die manier tussen de €5 en €100 per bestelling besparen.

 

Vooral bij consumentenelektronica (TV's, wasmachines, koelkasten), horloges, parfums en andere producten die massageproduceerd worden kunnen we hoge kortingen realiseren, waarbij er voor onszelf ook een mooie marge ontstaat.

 

De websites verzorgen de levering, verzending, aftersales.

Wij zijn de tussenpersoon die de consument en de webshop samenbrengen.

Onze propositie richting consumenten is “Telkens als je op het punt van aankopen staat, biedt *bedrijfsnaam* je een lagere aankoopprijs.”

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt:

We hebben een Facebook campagne gelanceerd.

In drie dagen tijd hebben we €110 uitgegeven aan Facebook-marketing.

Dat heeft ons 350 website bezoeken opgeleverd.

 

We hebben vijf verschillende campagnes ingesteld die allemaal verschillende doelgroepen benaderen. Zo is er een campagne die TV-liefhebbers target, één die horloge-liefhebbers target, een campagne die mensen target die net verhuisd zijn en hen attendeert op de korting op TV’s / koelkasten etc.

 

Naar onze eigen mening is de campagne in zijn geheel divers genoeg.

Over de bezoekersaantallen zijn we heel tevreden. De conversie is echter bedroevend laag. We hebben in de drie actieve dagen minder dan 10 bestellingen verwerkt.

Ver onder de verwachtingen...

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Consumenten spenderen nog veel tijd aan het online prijsvergelijken. Ons bedrijf biedt hen de mogelijkheid om met het insturen van een enkele link direct korting te krijgen.

We zeggen binnen 24u te reageren, maar in de praktijk reageren we binnen enkele minuten al per mail.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Andere concepten (prijsvergelijkers) nemen bestaand aanbod, en presenteren deze aan consumenten. Wij creëren aan de hand van de input die we van de consument krijgen een aanbieding op maat. Nieuwe prijzen die niet op internet te vinden zijn.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

1. Zouden jullie de website eens willen bezoeken, en willen bekijken of jullie redenen zien waarom de conversie zo enorm tegenvalt?

2. Kunnen jullie feedback geven in gebruiksgemak etc.? Wat zijn je gedachten als potentiële consument? Zijn er dingen die je positief, of negatief opvallen?

3. Zouden jullie de 'privacy' willen respecteren, en hier de naam van het bedrijf, noch het URL willen vermelden zodat mensen niet via Google direct hier terechtkomen?

 

Link naar onze bedrijfspagina

Klik!

 

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Ik sluit me volledig aan bij de geplaatste opmerkingen over de conversie. Deze is lang niet slecht (zeker niet via een Facebook campagne) en geef het iets langer de kans. Wat betreft de website, deze vind ik er erg netjes uit zien. Zou ik je toch een paar tips mogen geven;

 

- Ik zou de "Laatste deals" niet in prijzen uitdrukken, maar in percentages (bijvoorbeeld -12%!) Ik val er namelijk ook over dat ik de prijzen over het algemeen goedkoper kan vinden dan de prijzen die jullie op de website hebben staan. Nu zie ik wel dat jullie er een aanbod achter hangen, maar hier kun je ongetwijfeld een mouw aan passen.

 

- Ten tweede zou ik er zeker bij zetten dat het aanbod vrijblijvend is. Wellicht zelfs in de groene button.

 

- Belangrijk punt; Conversie is voor jou erg belangrijk (Voor wie niet), maar ontwerp dan ook op die conversie. Er zijn legio onderzoeken gedaan naar de beleving van mensen op een website (Online gedragspsychologie) en het effect van ontwerp op de conversie. Neem hierbij bijvoorbeeld navigatie, (subtiele) beweging op je website, kleuren, maar in jouw geval ook zeker het gebruik van schaduw op bijvoorbeeld buttons, want hier heb je er nogal een paar van.

Zetje in de juiste richting wat betreft schaduw; Google eens op de 'Google Material Design Guide'.

 

- Hierop aansluitend; Je 'stuurt' je bezoeker momenteel niet echt op je website. Je biedt bezoekers bijvoorbeeld op dit moment wat weinig mogelijkheden om weer naar het formulier te gaan. Op 'Zo werkt het' moet ik bijvoorbeeld zelf weer gaan zoeken naar het formulier om een deal aan te vragen en op de andere links moet ik zelf weer naar boven scrollen.

 

- Ook je Facebook Like button stuurt je bezoeker direct van de website af. Er zijn genoeg mogelijkheden om een like via een modal of pop-up te sturen, zonder ze weg te sturen van je pagina.

 

- Contact pagina: Ik zou een contact formulier wel netjes vinden

 

- Als laatste; Slordigheidje of bewust, maar ik zou de menu opdrachten in elk geval laten beginnen met een hoofdletter.

 

Succes!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Persoonlijk denk ik dat prijsvergelijken juist minder lastig wordt dankzij Google Shopping bijvoorbeeld, of een Beslist en Kieskeurig.

Tot je als consument doorkrijgt dat dat doorgaans affiliatelinks zijn waar de beste deals ontbreken. Het is verrekte lastig om een goeie vergelijker te vinden, laat staan om er eentje te bouwen. In mijn beleving is Voordeelmuis de beste.

 


Zucht...

Link to post
Share on other sites
  • 0

Copy/paste vanaf jullie website:

Zoek je product op Bol.com, Wehkamp.nl of één van de Coolblue webshops. Kopieer de link daar, en plak deze in het formulier rechts zodat wij weten welk product je wilt. Wij onderhandelen bij ruim 100 webshops de best mogelijke prijs voor je product!

 

Pricebeat werkt pas als we weten welk product jij exact wilt hebben. 
We ondersteunen producten van de grotere webshops als Bol.com, Wehkamp.nl en de Coolblue shops. Kopieer en plak de link naar ons toe en wij zorgen voor een betere prijs!


 

Hoe lang duurt dit onderhandelen?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Die snelheid is inderdaad wel een dingetje. Maximaal 24 uur klinkt te lang. Als je bijvoorbeeld 90% kunt beantwoorden binnen 1 uur zou ik daarmee promoten. Als mensen binnen het uur een beter aanbod verwachten denk ik dat ze geneigd zijn hier even op te wachten, de levering is dat meestal toch op hetzelfde moment (volgende dag).

 

Wat voor mij een beetje vaag is: Waar ga ik het product kopen? Bij jullie, of direct bij een webshop die jullie gevonden hebben met een betere prijs?

 

Verder klinkt het als een prima deal voor de consument: geen verplichtingen en mogelijk een lagere prijs. Ik ga het eens uitproberen :)

 

 

Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 178 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept