Ik probeer nu mijn administratie op te zetten in osFinancials. In osFinancials kun je een artikelvoorraad bijhouden en ik heb het volgende voor 1 van mijn artikelen ingevoerd:
BTW
- Voorheffing BTW: T120501-082 Voorbelasting 0%
- Af te dragen BTW: T120501-020 Omzetbelasting levering/diensten verlaagd tarief
Grootboek
- Opbrengst verkopen: G800202-000 Omzet leveringen belast met verlaagd tarief
Als ik dan een inkoopfactuur inboek en verwerk krijg ik een toename bij de betreffende handelscrediteur en op de post Inkoopwaarde handelsgoederen (in de rubriek Kostprijs van de omzet). Ook het aantal artikelen in de voorraad is omhoog gegaan. De laatste prijs is ook bijgewerkt.
Ik had echter een toename verwacht bij G300101000 Voorraad handelsgoederen en ik dacht dat G700400000 Inkoopwaarde handelsgoederen pas gebruikt zou worden wanneer ik ook daadwerkelijk iets zou verkopen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
luitzen
luitzen
Ik probeer nu mijn administratie op te zetten in osFinancials. In osFinancials kun je een artikelvoorraad bijhouden en ik heb het volgende voor 1 van mijn artikelen ingevoerd:
BTW
- Voorheffing BTW: T120501-082 Voorbelasting 0%
- Af te dragen BTW: T120501-020 Omzetbelasting levering/diensten verlaagd tarief
Grootboek
- Opbrengst verkopen: G800202-000 Omzet leveringen belast met verlaagd tarief
- Kostprijs verkopen: G700400-000 Inkoopwaarde handelsgoederen
- Voorraadcontrole: Voorraad handelsgoederen
Als ik dan een inkoopfactuur inboek en verwerk krijg ik een toename bij de betreffende handelscrediteur en op de post Inkoopwaarde handelsgoederen (in de rubriek Kostprijs van de omzet). Ook het aantal artikelen in de voorraad is omhoog gegaan. De laatste prijs is ook bijgewerkt.
Ik had echter een toename verwacht bij G300101000 Voorraad handelsgoederen en ik dacht dat G700400000 Inkoopwaarde handelsgoederen pas gebruikt zou worden wanneer ik ook daadwerkelijk iets zou verkopen.
Klopt dit wel of moet ik nog iets toevoegen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53353-kostprijs-handelsgoederen-ipv-voorraden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag