• 0

Hoe vind ik een goede commerciële partner regio Oost Nederland

Al enige tijd loop ik met het idee rond om een onderneming te starten. De onderneming bevat een online school (op basis van open online onderwijs) en een aantal diensten voor onderwijsgevend personeel. Denk hierbij aan trainingen, coaching en advies maar ook (reguliere) schoolvakken voor leerlingen in de bovenbouw van het PO en leerlingen binnen het VO. Een erg innovatief idee!

 

Ik weet veel over het onderwerp maar ik heb ook een zwak punt. Ik ben niet erg commercieel ingesteld. Het lukt mij niet het idee te verkopen. Daarom ben ik opzoek naar een commerciële partner.

 

maar hoe vind ik die? Er bestaan volgens mij geen sites waar ik opzoek kan gaan naar commerciële partners. Hebben jullie tips?

 

Dank alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi,

 

Wil je ook Excel in je pakket opnemen?

Of boekhouden, financieel management en kwaliteitsmanagement?

Als je een goede weg of partner hebt gevonden wil ik het ook graag horen! :)

Ik ben zelf ook meer Back Office dan Front Office aangelegd.

 

Succes!

Geef om mensen en gebruik dingen.

Andersom werkt niet.

Link naar reactie
  • 0

No mercy: Word zelf commercieel ingesteld, OF neem een grote zak geld mee om iemand te betalen om commercieel te zijn voor je startup.

Mensen die commercieel ingesteld zijn, weten wat ze waard zijn en hebben waarschijnlijk niet zo veel zin tijd en energie in een startup te investeren.

Veel mensen zien zo'n constructie als een magic bullet, ik zie maar zelden dat het lukt zo iemand te vinden én de relatie duurzaam goed te houden ;-)

Wat je wel zou kunnen doen is een ontwikkelpartij benaderen die ook de slagkracht heeft het te vermarkten en je idee pitchen en vragen of ze mee willen doen.

Maar 'ik ben zelf niet commercieel' is een grandioos zwaktebod. Er zijn bibliotheken volgeschreven over marketing, sales, het lanceren van startups en hier tractie mee krijgen, duik daar in. Je hebt geen excuus om het niet te proberen ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend op het advies van Annedien: dat begint al met het openingsbericht van dit draadje. Ik zit in Oost Nederland en ben een beetje commercieel, maar voel me niet erg aangesproken door je bericht. Jij vindt het blijkbaar innovatief, maar een online school klinkt voor mij niet echt nieuw. Het wordt niet duidelijk waar de meerwaarde zit voor de klanten of mij als potentiële commerciële partner.

 

Bij de doelgroep denk ik overigens al als vanzelf (los van de vraag of het terecht is): daar is waarschijnlijk weinig geld beschikbaar, innovatief of niet. Nu ken ik je producten en diensten niet, maar misschien zit daar al een crux, en heb je wellicht iets heel moois maar onhaalbaars ontwikkeld. De behoefte is wellicht groot, maar kan men het betalen?

 

Let wel Mark, ik wil jou, je plannen en je producten/diensten niet neersabelen, maar voorzien van kritische opmerkingen waar je hopelijk je voordeel mee kunt doen. Hopelijk lijdt dat tot concrete vragen van jouw kant die een opening geven tot opbouwend advies.

 

(Wat grappig trouwens, ik besef nu dat we elkaar maandag ook via Twitter hebben gesproken! Puur toeval. Bovenstaande reactie is slechts gebaseerd op de informatie in je openingsbericht van dit draadje. Misschien een keer sparren bij een kopje thee?)

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.