Ik heb vorige week een seminar gevolgd. Hier had men het over de FOR die vrijwillig mag afnemen als je er een lijfrente voor komt.
Bekend natuurlijk.
Wat men zei is dat het voordeliger is om geld in de FOR te stoppen omdat vaak (tot 40.000 winst) een hogere dotatie mogelijk is. Daarna is het slim om deze FOR weer in een lijfrente te stoppen.
Mijn vraag is nu, deze laatste stap is toch alleen mogelijk bij voldoende jaar cq reserveringsruimte?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
josc
josc
Ik heb vorige week een seminar gevolgd. Hier had men het over de FOR die vrijwillig mag afnemen als je er een lijfrente voor komt.
Bekend natuurlijk.
Wat men zei is dat het voordeliger is om geld in de FOR te stoppen omdat vaak (tot 40.000 winst) een hogere dotatie mogelijk is. Daarna is het slim om deze FOR weer in een lijfrente te stoppen.
Mijn vraag is nu, deze laatste stap is toch alleen mogelijk bij voldoende jaar cq reserveringsruimte?
Zo ja, wat is dan het nut hiervan? ???
Alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53685-for-en-pensioen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag