• 0

Dienst voor 1 euro hoe om te gaan met payment providers

Hi,

 

Ik wil graag online een dienst aanbieden voor 1 euro. Echter als ik naar die payment providers kijk, zoals Mollie, dan betaal ik voor een ideal transactie al gauw 30 cent. Andere providers zitten ook hier in de buurt. Dit is een behoorlijke percentage. Wat raden jullie aan, zijn er ook payment providers die met percentages werken? Of andere acceptabele payment providers?

 

Kan iemand dit onder "internet en automatisering plaatsesn", verkeerde sectie waarschijnlijk gekozen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zoekt een oplossing voor micro-payments. Heb je daar al op gegoogled?

 

Met de providers die jij noemt zou ik klanten een tegoed of strippenkaart-systeem aanbieden waarmee ze vooraf betalen om meerdere transacties te mogen doen. Bij een storting van 5 euro is 30 cent kosten nog maar 6 procent. Goed ook voor de klantenbinding...

Link naar reactie
  • 0

Het is wel voor ad-hoc aankopen. Dus ik zie niet zo snel gebeuren dat klanten hiervoor een "bundel" gaan inkopen. Ik wil ook een "advanced" pack aanbieden, daar wil ik wel met bundels werken. Echter voor die ad-hoc aankopen is dat anders. Of moet ik zelf als bedrijf een dergelijke inkoop doen, en dit per transactie aftikken met de koper?

Link naar reactie
  • 0

Geen idee wat je aanbiedt, maar waarom is jouw dienst geen 1,50 waard? Je verkoopt dan allicht minder dan bij een prijsstelling van 1 EURO, maar nu is kennelijk je marge onvoldoende.

 

Meeverkopen met een andere dienst of een andere dienst meeverkopen? Ander betaal- of verdienmodel? Bijvoorbeeld 50 keer aan een bedrijf verkopen? Of 20 keer aan een vereniging? Of gratis verspreiden en verdienen aan iets anders?

 

Wat heb je psp's te bieden?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zelf bezit ik een webshop waarin producten voor enkele centen worden verkocht, en reken de iDEAL (of andere) betaalmethode tijdens het afrekenen door aan de klant.

 

Deze ontvangt dus een factuur met;

 

- Product(en), de totaalprijs hiervan

- Betalingsmethode, de kosten van (bijv.) een iDEAL betaling

 

Slimme mensen kopen groter in, om de kosten van iDEAL te skippen. Domme mensen bestellen keer op keer iets voor enkele centen, en betalen zo ook keer op keer de +/- € 0,50 voor een iDEAL transactie - ook nadat ik ze hier netjes op heb gewezen...

 

Zelf keek ik ook tegen je probleem op, maar mijn ervaring is dat wanneer men het product wilt hebben ze de extra kosten voor lief nemen. Denk omdat het toch wel redelijk bekend (aan het worden) is dat een iDEAL betaling nou eenmaal geld kost.

 

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er een beetje vanaf wat het is natuurlijk.

 

Als het iets is dat je normaliter maar 1 keer nodig hebt (pakweg een download van een document, en je verkoopt maar 1 document) dan is het niet reeel te verwachten dat mensen er meerdere kopen om te besparen op de transactiekosten.

 

Is er een zinnige mogelijkheid voor mensen om meer dan 1 ding van 1 euro tegelijk te kopen dan zou ik de transactiekosten zichtbaar doorberekenen zodat het wellicht motiveert om gelijk een paar dingen te kopen.

 

Echt handige sytemen voor betalingen rond 1 euro zijn nog steeds dungezaaid, je loopt tegen kosten van 30 cent oid aan, ook bij paypal etc. Wat in theorie wel werkt is bitcoin, maar afhankelijk van je doelgroep zal daar waarschijnlijk weinig animo voor zijn.

Link naar reactie
  • 0

Mollie is met 29 cent erg scherp geprijsd, dus kosten zijn het probleem niet in dit geval (lijkt mij). Ook heeft Mollie geen opstartkosten waar andere dat vaak wel hebben. Ik adviseer je om een aantal PSP's (Payment Service Providers) te contacteren en een overzicht te maken van opstartkosten, kosten per transactie, kosten per overboeken (het geld dat ze hebben geïnd voor jou overboeken naar jouw rekening) en het punt waarop je korting kan krijgen (bij veel transacties kun je vaak korting krijgen). Zo kun je beter kijken wie het best bij jou past en wat het dus het beste werkt bij het business model dat je voor ogen hebt.

 

Wat de prijs betreft (de 1 euro), ik gok even dat die psychologisch is (waarschijnlijk zijn de kosten heel laag of heb je de kosten al gemaakt en wil je dat nu uitmelken). In dat geval moet je het hebben van volume dus gewoon heel veel verkopen doen en dan vallen de betalingskosten wel mee en kunnen ze zelfs dalen (korting). Indien je wel een aanzienlijke kostprijs hebt op die euro dan zul je toch echt moeten afstappen van die euro en je prijs omhoog moeten doen.

 

Simpel voorbeeld waarbij je dus je kosten al gemaakt hebt en een (digitaal) product wil uitmelken:

Je hebt in 1 maand 5000 klanten die allemaal een euro betalen en ook precies die euro afrekenen via iDEAL.

Je hebt dan een omzet van 5000 euro.

BTW = EUR 1050 ((5000 / 100) * 21)

Transactiekosten = EUR 1450 (5000 * 0.29)

Winst = (5000 - 1050 - 1450) = EUR 2500

 

1 euro bestaat dus uit

BTW = 0.21 ct

Transactiekosten = 0.29 ct

Winst = 0.5 ct

 

Persoonlijk vind ik dat je transactiekosten niet op de factuur moet zetten bij een klant, gewoon lekker in de prijs verwerken of zien als bedrijfskosten.

 

Link naar reactie
  • 0

Tja, wat heet scherp geprijsd. Als je transacties een tientje of meer zijn dan is die 29 cent natuurlijk niet zo'n probleem tenzij je in een markt met extreem krappe marges zit. Voor een transactie van 100 euro is het met 0.3% zelfs extreem goedkoop te noemen.

 

Voor kleine bedragen zit het gewoon in een impasse. Wat als je bijvoorbeeld iets wilt verkopen voor 10 cent, iets als een download? Voor journalistieke artikelen kun je nog wat proberen met Blendle of iets dergelijks, al hebben waarschijnlijk relatief weinig van je klanten daar een account.

 

Ergens verbaast het me dat er nog steeds geen groot systeem is ontstaan voor dit soort situaties. Met een marge van 10 of 20 procent zou het al aantrekkelijk zijn voor bedragen tot pakweg 2 a 3 euro.

 

 

Wonderwel kun je op ebay zat dingen kopen voor $0.99 inclusief verzendkosten. Uiteraard is dat een geniale (volume)deal tussen ebay, paypal (inmiddels niet meer van ebay of andersom), creditcard maatschappijen en chinese posterijen. Het kan dus best, maar ergens denk ik niet dat de banken er op zitten te wachten.

Link naar reactie
  • 0

Het hakt natuurlijk wel keihard in de mogelijke marges. Even aangenomen dat het 1 euro incl btw is, is het feitelijk een omzet van 83 cent. 30 cent transactiekosten laten daar nog 53 cent van over.

 

Ik kan me voorstellen dat een omzet van 83 cent wel rendabel is maar van 53 lang niet meer, het scheelt 36%, normaliter op zich al een nette marge ;)

Link naar reactie
  • 0

Het hakt natuurlijk wel keihard in de mogelijke marges. Even aangenomen dat het 1 euro incl btw is, is het feitelijk een omzet van 83 cent. 30 cent transactiekosten laten daar nog 53 cent van over.

 

Dat is zo, maar ik neem aan dat iemand die gaat voor een product dat zo weinig opbrengt, het sowieso van de massaverkoop moet hebben...

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.