• 0

Fysieke winkel uitbreiden met een webshop (strategie / tools)

Hallo, ik heb bovenstaande vraag en zal even een korte toelichting geven van de situatie:

 

één jaar geleden ben ik gestart met HAEF gitaaratelier & lifestyle in het toeristische dorp Vrouwenpolder.

Het idee is om op termijn de wintermaanden voldoende omzet te genereren uit gitaarbouw / onderhoud en (web)verkoop.

 

De zomermaanden is de winkel goed bezocht, de terugkerende klanten vragen steeds vaker of ze ook online lifestyle zaken kunnen bestellen.

 

Nu is de website/shop nog een uithangbord, maar ergens ervaren klanten een drempel om zaken te bestellen. Het moeilijke ervan is om de presentatie zo te krijgen dat beide richtingen duidelijk worden gepresenteerd en in een aparte winkel (met één back-end) online komen.

 

Daarbij zoek ik advies om de bezoekers tot koop te verleiden, zonder een schreeuwerig geheel te worden.

 

Op dit moment draait de site op wordpress met woocommerce als shop. (www.haef.nu)

 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties / tips & tricks

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Middle je zult het vast goed bedoelen, maar het komt wel heel onplezierig over hoe je het schrijft, de vraag heb ik gesteld omdat ik heel goed besef dat het niet goed is, dus de open deur intrappen is heel eenvoudig.

 

Maar heb je opbouwende kritiek (puntsgewijs zoals o.a Bob) waar ik mee aan de slag kan, dan hoor ik het graag. Opmerkingen als afvoeren, rommel en rotzooi, tja daar heb ik de vraag niet voor gesteld!

 

Fijn weekend.

Link naar reactie
  • 0

Fijn dat je hier weer even reageert Haef, is altijd zo zonde als je tijd steekt in het geven van advies en er wordt vervolgens niets mee gedaan. En inderdaad, opbouwende kritiek met goede argumenten is altijd prima, daar kun je wat mee.

 

@ Ward, ook goede tips maar had van jou ook niets anders verwacht natuurlijk ;) Ook jouw tips stonden gelukkig al in mijn checklist, behalve punt 10, dat wist ik nog niet. Weer wat geleerd, dank je! Wat vond je van mijn tips? In elk geval fijn dat ik niet de enige ben die vindt dat het best meevalt met deze shop.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Bob, bedankt voor je input en tips.

 

Ik ben direct aan de slag gegaan en heb het menu aangepast. Alleen vraag ik me af of je met de verschillende gitaarmerk kopjes bedoeld dat deze allemaal apart in het menu moeten komen of zoals nu gegroepeerd onder de kop gitaaratelier?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je moet onderzoeken waarvoor mensen naar je site komen (de zogenaamde toptaken), ik heb je een PM met wat interessante artikelen gestuurd. De (maximaal) 6 belangrijkste toptaken verwerk je in je menu (naast home, over ons en contact dus, totaal 9 items in het hoofdmenu).

 

Dus als blijkt dat mensen voornamelijk voor 3 gitaarmerken naar je site komen dan geef je ieder merk een eigen menu item. Blijkt echter dat er 10 verschillende merken zijn die veel bezoekers trekken? Dan kun je beter 1 kopje "onze merken" maken en de 10 verschillende merken daaronder zetten als submenu.

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

De eerste tips toegepast op de shop. Ik ben zeer blij met alle input en ga daar de komende weken zeker gebruik van maken en toepassen waar relevant.

 

Bob thx voor de extra input, dit moet even zo aangezien ik nog niet mag reageren via een pm.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Richard,

 

De vraag is mede gesteld om inzicht en ideeën te krijgen of je dit onder één website/shop kunt krijgen, zonder dat één van beide takken onderbelicht wordt.

 

Uit de opmerkingen en tips krijg ik steeds meer het gevoel dat ik aan de voorkant een keuze moet geven naar gitaaratelier of lifestyle en daar de usps van die tak benoemen.

 

Aan de andere kant is het juist een usp dat de partner tijdens het uitproberen van een gitaar ook wat te bekijken heeft.

 

Kortom dat is mijn dilemma!

 

Link naar reactie
  • 0

Uit de opmerkingen en tips krijg ik steeds meer het gevoel dat ik aan de voorkant een keuze moet geven naar gitaaratelier of lifestyle en daar de usps van die tak benoemen.

 

Eens.

 

Je hebt al heel wat goede tips gehad (opbouwend en minder opbouwend...). Nu nog de keuze maken.

Hoe ga je verder?

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.