• 0

Dropshipping van China naar US --> BTW ?

Ik weet dat deze vraag al meerdere malen gesteld is maar na wat topics gelezen te hebben blijft het nog steeds gissen. Ik hoop dan ook met dit topic een helder antwoord te krijgen...

 

Ik heb een webshop waarmee ik goederen verkoop aan veelal Amerikaanse consumenten

Dit zijn producten die ik via AliExpress (China) inkoop en dus direct bij de consument in Amerika laat afleveren. (De producten komen de EU dus niet binnen)

 

Nu blijft voor velen, en ook voor mij nog steeds de vraag: "Moet ik BTW afdragen? En zo ja, hoeveel? Hoe, en aan wie precies?"

 

Als je 't niet zeker weet antwoord dan aub niet want dat maakt 't enkel onduidelijker.

 

Dank alvast voor de genomen moeite om te helpen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

BTW moeten worden afgedragen in het verbruiksland. Dus in de USA. Echter zal de post/pakket vervoerder dit heffen bij de consument. Ik ken de vrijstellingsregel niet maar in de EU hoeft dit bijvoorbeeld niet tot 22 euro. Ik ken de USA vrijstellingen niet maar kan mij voorstellen dat ze daar ook een soortgelijke vrijstelling hebben. Al werken ze daar met salestax welke per staat verschillend is.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Als je 't niet zeker weet antwoord dan aub niet want dat maakt 't enkel onduidelijker.

Als je een duidelijk antwoord wil hebben dan zul je ook een duidelijke vraag moeten stellen. Waar denk je BTW te moeten betalen, in NL of de USA?

 

In het eerste geval is het antwoord nee, BTW is in beginsel een Nederlandse, dan wel een EU-aangelegenheid. Zolang de goederen niet in het vrije verkeer van de EU komen is BTW out of scope. Aangezien de goederen waarschijnlijk fysiek niet eens in de EU komen heb je met (Nederlandse) BTW niets te maken. Deze transacties blijven buiten je BTW aangifte.

 

De USA kent helemaal geen BTW, maar wel GST die, zoals Logic4l al schreef, per staat verschillend is, met ook verschillen in wetgeving. Of je daar mee te maken krijgt hangt of van met welke leveringsconditie je levert en wat daarbij afgesproken over wie precies de goederen in de USA importeert. De Amerikaanse consument, de Chinese leverancier of jouw eigen bedrijf. In het laatste geval kun je beter contact opnemen met je Amerikaanse douane-agent.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.