Op dit moment ben ik als bestuurder van een BV betrokken bij de liquidatie van de betreffende BV.
Er waren nog vele schuldeisers maar aangezien er geen enkele bate in welke vorm dan ook aanwezig is, is gekozen voor liquidatie i.p.v. faillisement. Daar schijnt jurisprudentie over te zijn.
Nu is er een rekening en verantwoording opgesteld en die is gedeponeerd bij de KvK.
Crediteuren kunnen nu gedurende een periode van 2 maanden zogenaamd "verzet" aantekenen.
Mijn concrete vraag is wat er nu met de BV gebeurt als niemand de komende 2 maanden verzet aantekent. Word de BV dan geliquideerd en ben ik er dan van af?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FritsH
FritsH
Beste mensen,
Op dit moment ben ik als bestuurder van een BV betrokken bij de liquidatie van de betreffende BV.
Er waren nog vele schuldeisers maar aangezien er geen enkele bate in welke vorm dan ook aanwezig is, is gekozen voor liquidatie i.p.v. faillisement. Daar schijnt jurisprudentie over te zijn.
Nu is er een rekening en verantwoording opgesteld en die is gedeponeerd bij de KvK.
Crediteuren kunnen nu gedurende een periode van 2 maanden zogenaamd "verzet" aantekenen.
Mijn concrete vraag is wat er nu met de BV gebeurt als niemand de komende 2 maanden verzet aantekent. Word de BV dan geliquideerd en ben ik er dan van af?
Groeten Frits
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54337-crediteurenverzet-bij-liquidatie-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag