Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wvrooy
wvrooy
Hallo,
Ik ben bezig met het opzetten van een huiswerkbegeleidingsinstituut. Daarvoor wil ik bv. studenten in opleiding inhuren om bijles te geven en huiswerkbegeleiding aan groepen.
Nu zoek ik naar de goedkoopste manier om de kosten tijdens de opstartfase zo laag mogelijk te houden.
Het volgende advies heb ik gekregen en will graag jullie mening daarover:
Voor bijles vraag ik 25 euro maar laat dit tussen de klant en docent onderling cash afrekenen. Docent betaalt mij dan een percentage ter vergoeding van de aanlevering klant en gebruik ruimte.
Voor huiswerkbegeleiding betaal ik docent bruto, aan hem/haar de verantwoordelijkheid dit op te geven aan de belasting. Ik geef de kosten op als personeelskosten in mijn boekhouding. Arbeidsverhouding ontloop ik door te beweren dat ik aantal docenten heb die regelmatig even binnenwippen om te kijken of er werk is, zo nee, drinken een kopje thee en tot de volgende keer. In werkelijkheid bel ik ze natuurlijk wel zelf, maar zo kan de arbeidsverhouding omzeild worden.
Voor beide bovenstaande regelingen moet ik natuurlijk wel zorgen dat er wekelijks verschillend aantal uren wordt gewerkt. Wat is jullie visie?
Groetjes Will
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag