Heb een webshop waarbij ik rechtstreeks door mijn leveranciers uit China mijn goederen laat versturen naar de US/Canada (80%), Europa(15%) en rest van de wereld (5%).
De producten hebben over het algemeen een lage waarde <50 euro, klanten betalen daardoor geen invoerrechten of andere kosten.
Deze producten worden allemaal rechtstreeks via dropshipping aan mijn klanten wereldwijd geleverd. Ik ontvang het geld van mijn klanten en ik zorg er voor dat mijn leverancier in China / Hong Kong de producten rechtstreeks naar de klant verstuurd.
Moet ik aangifte doen voor de omzetbelasting?
Waar moet ik rekening mee houden voor de omzetbelasting?
Ik wil meer gaan leveren aan Europa, dus rechtstreeks vanuit China naar mijn klanten in Europa laten sturen, komen er dan nog speciale regels om de hoek kijken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sam.m
sam.m
Heb een webshop waarbij ik rechtstreeks door mijn leveranciers uit China mijn goederen laat versturen naar de US/Canada (80%), Europa(15%) en rest van de wereld (5%).
De producten hebben over het algemeen een lage waarde <50 euro, klanten betalen daardoor geen invoerrechten of andere kosten.
Deze producten worden allemaal rechtstreeks via dropshipping aan mijn klanten wereldwijd geleverd. Ik ontvang het geld van mijn klanten en ik zorg er voor dat mijn leverancier in China / Hong Kong de producten rechtstreeks naar de klant verstuurd.
Moet ik aangifte doen voor de omzetbelasting?
Waar moet ik rekening mee houden voor de omzetbelasting?
Ik wil meer gaan leveren aan Europa, dus rechtstreeks vanuit China naar mijn klanten in Europa laten sturen, komen er dan nog speciale regels om de hoek kijken?
[verandering: titel]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/54460-btwomzetbelasting-internationale-webshop-levering-dmv-dropshipping/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag