• 0

Inkoopstrategie [hoe vergroot je als ondernemer je netwerkwerk?]

Beste leden,

 

Als fervent lezer van topics op higherlevel en vergelijkbare fora, heb ik besloten om mijn eigen bedrijfssituatie hier voor te leggen om kennis in te winnen en eventuele contacten op te doen.

 

Wij zijn sinds kort ‘live’ met onze webshop, gericht op sport- en fitnesskleding. Nu zullen de meeste leden wellicht denken dat dit ‘er weer één is’, maar wij denken hier nieuwe kansen te zien en hebben een eigen visie op de markt. Om dit concept en achterliggende visie nog meer tot uiting te laten komen, zijn wij benieuwd of er (tussen)personen op dit forum actief zijn die ons tips kunnen geven/ in contact kunnen brengen met het volgende.

 

Voor onze assortimentsuitbreiding zijn wij druk op zoek aan het zoeken naar potentiële aanbieders die ons in de toekomst kunnen voorzien in modieuze sport- en fitnesskleding voor eigen branding. Dit kunnen dus shirts, trainingsbroeken e.d. zijn met bijvoorbeeld een mooi motief of print (die wij kunnen bewerken/omlabelen). Nu hebben wij al een aantal leveranciers gevonden in Nederland/Engeland/Duitsland, maar dit aanbod is helaas nog te beperkt.

 

Zoals met alle processen binnen het bedrijf, zijn wij erachter gekomen dat de gouden tips doorgaans komen van andere personen binnen de branche. Wij zijn dus op zoek naar tips/ervaringen van mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten. Waar kan een startend ondernemer het beste zijn/haar contacten opdoen? Op Google zie je af en toe door de bomen het bos niet meer, vandaar dat wij benieuwd zijn naar jullie ervaringen.

 

Alle informatie en gedeelde kennis is welkom, alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Pepijn Arts

Priemo

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Priemo,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Voor onze assortimentsuitbreiding zijn wij op zoek naar een leverancier die ons kan voorzien in modieuze sport- en fitnesskleding voor eigen branding.

 

Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

 

Higherlevel.nl is een forum voor inhoudelijke ondernemersvragen. Geen marktplaats waar je op zoek bent naar produkten m.b.t. je core business. Bijv. als je een bloemenzaak gaat beginnen, kun je alles vragen m.b.t. bedrijfsstrategie, maar niet "waar koop ik mijn bloemen in".

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ron,

 

Excuses, de vraagstelling was wellicht te direct. Ik heb het aangepast. Graag zouden wij tips ontvangen hoe wij ons netwerk binnen de branche het beste zouden kunnen vergroten en hoe wij hierin kunnen handelen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere leden die bij de start van het bedrijf in dezelfde situatie hebben gezeten.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het voor de lange termijn beter kunt omkeren: eerst een 'huismerk' uitwerken dat past bij jullie formule en doelgroepen, en daarna pas leveranciers zoeken die daarbij passen. Als je vooral inzet op leveranciers vinden, verkoop je toch vooral wat een ander heeft bedacht. Niet dat dat zo erg is, want dat doen heel veel startende webwinkels, maar het geeft je daarom ook weinig onderscheidend vermogen en een flinterdun concurrentieel voordeel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.