Ga naar inhoud

GreenZap versus PayPal

Geplaatst:

TwaBla

Komende zomer start GreenZap als concurrent voor PayPal. Online betalingen gaan daar een flat fee van één dollar kosten. Ze hebben wel een grappig marketingmodel, afgekeken van de beruchte piramidesystemen. Om te beginnen krijgt iedereen die zich inschrijft een tegoed van 25 dollar, en vervolgens wordt je beloond met vijf dollar voor iedereen die je binnenhaalt. Dat gaan we dus eens uitproberen.

Hier kun je je aanmelden ;D

Vraag is echter: is er behoefte aan zo'n social giro?

Is een platte fooi beter dan een percentage?

Is dit een acceptabele marketingmanier?

Wordt GreenZap groot genoeg?

En bestaat gratis geld?

(GreenZap zegt dat ze met hun beloningen veel marketinggeld besparen. Het systeem lijkt me echter kwetsbaar voor mensen die zichzelf tig keer registreren en zo extra beloning opstrijken...)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Benm

Eerlijkgezegd denk ik dat dit nogal een prijzig stukje marketing gaat worden. Als ze een miljoen inschrijvingen hebben zijn ze $30M kwijt incl die referal-fee's, en het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er genoeg mensen inschrijven om die $25 te cashen en verder niks... of er moet een addertje onderzitten waardoor je dat geld bijv niet naar je bankrekening kunt halen, of alleen tegen hoge kosten (goed kans van).

Is een platte fooi beter dan een percentage?

Voor redelijke bedragen wel.. ik vind dat marketing verhaal wel jammer eigenlijk, creditcards accepteren voor $1 ongeacht het transactiebedrag zou op zichzelf al goed verkopen... het is goedkoper dan paypal vanaf een paar tientjes!

Geplaatst:

TwaBla

• Auteur

Oops. Ik kreeg de tip van een betrouwbare connectie, maar volgens anderen stinkt dit inderdaad naar oplichting volgens het MLM-model. Ik heb mijn link dus meteen kaltgesteld.

Zie ook het blog Greenzapscam.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

robberttk

poeh, paypal heeft momenteel 70 miljoen accounts ( wil niet zeggen dat ze allemaal actief zijn, maar toch )

om dat in te halen moet je het wel heel erg groots op kunnen zetten om gewicht in de schaal te kunnen leggen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.