• 0

Wat voor indruk maak je met je vragen?

Ook vragen en antwoorden op fora dragen bij aan het image van je onderneming. Sta je daar weleens bij stil?

 

Ter illustratie:

Ik ben onder andere eigenaar van een assurantiekantoor. Hoeveel mogen mijn relaties op mij vertrouwen als ik hier vragen zou stellen in de sfeer van: Ik heb zus-en-zo klant en welke verzekeringen kan ik hem adviseren?

 

 

Evenzo beoordeel ik vragen van bijvoorbeeld een webdesigner die hier vraagt wat wij van zijn nieuwe site vinden, een marketingdeskundige die wil weten wat wij van zijn nieuwe campagne vinden, met werkelijke vraag naar input hierover. Ikzelf zoek dan nog wel even door naar de adviseur/leverancier die wel zelf de kennis en kunde in huis heeft.

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt zulke vragen ook om andere redenen dan 'onkunde' stellen. Een ontwerp of technisch probleem waar je lang naar zit te kijken bijvoorbeeld. Een blik van iemand anders kan dan heel verhelderend zijn. Of in het geval van verzekeringen, misschien gaat het om een produkt dat je niet standaard doet maar waar een goede klant om vraagt.

Link naar reactie
  • 0

Op het moment dat een klant mij vraagt om een verzekeringsproduct waar ik zelf voor hem niet zou zijn opgekomen en waar hij daadwerkelijk behoefte aan zou hebben is het moment voor extreme bijscholing en/of pensioenering aangebroken. Althans, zo zou ik dat voelen.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Op het moment dat een klant mij vraagt om een verzekeringsproduct waar ik zelf voor hem niet zou zijn opgekomen en waar hij daadwerkelijk behoefte aan zou hebben is het moment voor extreme bijscholing en/of pensioenering aangebroken. Althans, zo zou ik dat voelen.

 

Zo maak je in ieder geval een goede indruk met je vraag ;D

 

Ik heb geen idee hoe breed de verzekeringsmarkt is maar op mijn gebied, programmeren, krijg ik vragen naar talen die ik niet spreek. Soms neem ik zo'n opdracht aan en zal ik dus een nieuwe taal moeten leren. En dan zal ik (dus) ook 'domme' vragen op fora stellen.

 

Zie ook een vorig draadje wat zeg je wel of niet online

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het nogal een verschil of een assurantie-adviseur hiér gaat vragen welke assurantie hij het beste kan adviseren aan z'n klanten, of dat een webdesigners of ondernemer hier bij collega's om feedback op z'n nieuwe site vraagt.

Het opzoeken van kritiek is een hele goede manier om beter te worden en te groeien, trouwens-- ik zou wel willen werken met iemand die de kritiek opzoekt in plaats van mijdt.

Zelf denk ik ook niet dat ik mijn imago heb geschaad door hier ontwerpen te laten zien en te vragen wat men er van vond.

Ik denk wél, dat het eindproduct er beter van geworden is.

Maar als iemand heeft gemerkt dat 'ie mij minder competent vond nadat ik hier wat werk ter bekritisering heb neergezet dan wil ik dat wel eens horen! :o

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas Annedien,

Je profileert jezelf o.a. met het Annedien adviseert: www.floworganizen.nl - Professional Organizer .

Op de eerste pagina van deze site vind ik gelijk bovenaan al een mij storende "misser". Heel de pagina is opgebouwd rond een eenvrouwsbedrijf dat spreekt als "ik". Waarom dan Ook assisteren wij?.

Dit soort dingen irriteert mij en ik zal je dan ook nooit benaderen voor teksten.

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het onderwerp niet heb gekozen om iemand af te z..... Normaal gesproken mail ik dit soort dingen naar een persoonlijk adres.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Ook vragen en antwoorden op fora dragen bij aan het imago van je onderneming.

 

Denk niet zo zeer dat dit helemaal waar is, zoals Annedien al zegt, en het reus en kneus systeem aangeeft, is het meer gericht op het imago van persoon zelf dan op het imago van de onderneming achter de persoon.

 

Wie kritiek opzoekt, kan kritiek ontvangen en een post plaatsen, antwoord op een vraag geven betekent uiteindelijk altijd dat je iets bloot geeft. Zij het niet van jezelf als persoon dan wel uit naam van je onderneming.

 

Ik kan niet zeggen dat ik me er erg druk om maak wat ik post. En ik weet dat ik af en toe misschien een iets genuanceerder antwoord op een vraag had moeten geven maar so be it.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas Annedien,

Je profileert jezelf o.a. met het Annedien adviseert: www.floworganizen.nl - Professional Organizer .

Op de eerste pagina van deze site vind ik gelijk bovenaan al een mij storende "misser". Heel de pagina is opgebouwd rond een eenvrouwsbedrijf dat spreekt als "ik". Waarom dan Ook assisteren wij?.

Dit soort dingen irriteert mij en ik zal je dan ook nooit benaderen voor teksten.

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het onderwerp niet heb gekozen om iemand af te z..... Normaal gesproken mail ik dit soort dingen naar een persoonlijk adres.

 

Voorbeelden van een ongenuanceerde posts.

 

Laat zien hoever mensen kijken.

 

- Wie zit er achter Flower Organizen ???

- Wie schreef de teksten :-[

 

Ik geloof niet dat ik Annedien zo ver krijg dat ze m'n buro komt opruimen ;D

Link naar reactie
  • 0

 

rimaco.nl valt wel wat van te maken denk ik.

 

Ik ben niet in de markt voor een website. Binnen mijn klantenkring en huidige werkwijze voegt het niet veel tot niets toe.Heb alleen de naam geregisteerd omdat ik het vervelend vind wanneer iemand anders onder "mijn" naam een site zou publiceren.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou men mij een slechte webdesigner vinden als ik een collega vraag om zijn/haar mening over een ontwerp? Feedback op een design vragen is heel normaal.

 

Iemand direct slecht vinden bij een vraag om kritiek, advies en dergelijk gaat mij ook te ver. Alleen wanneer dit gevraagd wordt op basis van een concept/ontwerp dat aan alle kanten rammelt?

Advies om van iets goeds iet beters te maken OK, maar wanneer er zomaar meerdere verbeterpunten kunnen worden genoemd schort het of aan de inzet of aan de kennis van de maker.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Advies om van iets goeds iets beters te maken OK,

 

Waarom zou je alleen opbouwende kritiek kunnen geven op iets wat al goed is, om het beter te maken?

 

Gaat het niet veel meer om kritiek geven op iets wat "slecht" is en het proberen hiervan iets goed te maken. Dat is toch de uitdaging.

 

maar wanneer er zomaar meerdere verbeterpunten kunnen worden genoemd schort het of aan de inzet of aan de kennis van de maker.

 

Vergeet niet dat wij als ondernemers leven in een markt waar de klant koning is. Ik weet dat velen, waaronder ikzelf ook, designs hebben gemaakt waar zij zelf niet achter staan. Puur om het feit dat een klant, dat kleurtje, die tekst, die banner, noem maar op op z'n site wil hebben. Het ligt dus niet altijd aan de maker. Want sommige klanten zijn nu eenmaal niet te overtuigen.

Link naar reactie
  • 0

Helaas Annedien,

Je profileert jezelf o.a. met het Annedien adviseert: www.floworganizen.nl - Professional Organizer .

Op de eerste pagina van deze site vind ik gelijk bovenaan al een mij storende "misser". Heel de pagina is opgebouwd rond een eenvrouwsbedrijf dat spreekt als "ik". Waarom dan Ook assisteren wij?.

Dit soort dingen irriteert mij en ik zal je dan ook nooit benaderen voor teksten.

 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik het onderwerp niet heb gekozen om iemand af te z..... Normaal gesproken mail ik dit soort dingen naar een persoonlijk adres.

 

Flow Organizen is het bedrijf van mijn moeder. De teksten zijn niet door mij geschreven - maar los daarvan ik zie niet in waarom een eenvrouwsbedrijf niet over "wij" kan spreken als ze regelmatig opdrachten samen met anderen aanneemt?

 

En als je je nou weer eens irriteert aan iets....

"Om, Santi, Santi, Santi, Om" :)

 

Link naar reactie
  • 0

ik zie niet in waarom een eenvrouwsbedrijf niet over "wij" kan spreken als ze regelmatig opdrachten samen met anderen aanneemt?

In mijn beleving is deze zin erg inconsequent met de verdere opbouw van en de presentatie op deze site.

 

 

En als je je nou weer eens irriteert aan iets....

"Om, Santi, Santi, Santi, Om" :)

 

Hierin helemaal gelijk. In Nederland val ik ook steeds in de, deels eigen gegraven, kuil van kritisch, zakelijk, snel etc. Daarom ook de hoop om over een aantal jaren voorgoed te vertrekken naar Azië.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.