• 0

hoe vind in leveranciers (banden en kaas)voor de export

goedemorgen, dit is mijn naam is Edison en dit is mijn tweede post en wie weet heeft iemand een antwoord:

 

Ik wil volgende jaar starten met exporteren van onderstaande ,wil dit eerst naast mijn werk doen, ik heb al mijn huiswerk gedaan in het land waar het naartoe moet, douane, opslag enz..

hoe werkt dit als je dit naast je werk wilt doen, ik heb de mogelijkheid om een aantal maanden vrij te nemen om het uit te proberen, vraag is ,heb ik een kvk inschrijving en btw nummer nodig?

 

ik ben voor de export op zoek naar autobanden,moeten wel een profiel hebben vanaf 4mm,heb al een aantal bedrijven benaderd maar bieden niet de bandennummers waar ik naar op zoek ben en geven me ook geen garantie dat ze de door mij geleverde lijst met bandennummers kunnen leveren, weet dat veel bedrijven niet hun afspraken nakomen, wil voorkomen dat de lijst niet klopt als het aankomt op de plek van bestemming.

 

ik zoek ook een leveranciers/fabrikanten waar ik nederlandse kaas kan inkopen, een boerderij bijvoorbeeld, Faillissementen,kortom kan van alles zijn wat interessant is voor de export.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Waar moet ik zoeken?

 

mvg

edison

 

 

Mod edit: bericht en titel aangepast.

Vragen over waar in te kopen - m.a.w. het vragen van specifieke leveranciers/adressen - is niet toegestaan (zie forumregels). Vragen over hoe en waar te zoeken / aanpak etc zijn wel toegestaan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

hoe werkt dit als je dit naast je werk wilt doen

Dan doe je het naast je werk. Staat los van elkaar, alleen met de aangifte inkomstenbelasting komt de winst uit onderneming samen met je loondienstinkomen.

 

vraag is ,heb ik een kvk inschrijving en btw nummer nodig?

Zeker, dat is een verplichting, zie onderstaande info van de KvK:

Alle ondernemingen en rechtspersonen in Nederland moeten zich inschrijven in het Handelsregister. Volgens de wet heeft u een onderneming als u zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken.

BTW nummer krijg je automatisch als je je bij de KvK inschrijft

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Geen idee hoor of gebruikte banden intercontinentaal verscheept worden.

 

Hoe wil je dat kaasvervoer conditioneren en documenteren?

 

Beide ideeën lijken mij tamelijk complex en risicovol voor een startende ondernemer zonder verregaande branchekennis op managementniveau. Geen onderneming voor in de avonduurtjes.

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Geen idee hoor of gebruikte banden intercontinentaal verscheept worden.

 

Export gebruikte banden vanuit Nederland is big business, zowel naar Oostblok, Noord-Afrika als naar Zuid-Amerika toe (met name Suriname), dus ja dat wordt zeker intercontinentaal verscheept.

 

Wil je weten hoe en waar je aan banden komt? Neem dan eens een kijkje bij je concurrenten, of bezoek hun website, zoals deze :

Onze banden zijn afkomstig van garages, bandenservicebedrijven en andere inzamelingsbedrijven uit Nederland en Duitsland. Al de door ons aangeboden banden zijn visueel geïnspecteerd door onze werknemers met jaren ervaring in het sorteren van gebruikte banden.

Ook het dubbel of trippel laden van containers behoord tot de mogelijkheden. Hiervoor maken wij al 15 jaar gebruik van de door ons zelf ontwikkelde Tyrepress. U heeft al een band geschikt voor hergebruik vanaf € 2,00.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de info, ik zal me informeren hoe dit in zijn werk gaat wat betreft de kvk en btw nummer, dit is voor mij het meest ingewikkelde ,geen kaas van gegeten.

 

wat betreft de risicos als je goed leest wil ik een test doen van een aantal maanden, kijken of dit een succes kan worden, risicos zijn er altijd ,goed plannen en doen zeg ik altijd,

de grootse risico is dat het bedrijf die de banden levert de afspraken niet nakomt, bijv. door de kwaliteit die ze beloven niet leveren en de gevraagde bandennummers niet leveren, als het eenmaal aankomt in de eindbestemming en dit niet klopt kan dit idd een groot probleem zijn, daarom zoek ik een betrouwbare bedrijf, weet niet of je dit op papier kan vastleggen dat ze de afspraken nakomen??

nog meer tips en advies zijn welkom

 

bedankt alvast

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de info, ik zal me informeren hoe dit in zijn werk gaat wat betreft de kvk en btw nummer, dit is voor mij het meest ingewikkelde ,geen kaas van gegeten.

 

Heb je wel eens een paspoort of rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis? Het inschrijven bij de KvK werkt net zo, is helemaal niets ingewikkelds aan.

 

Wat wel iets ingewikkelder is, zijn de verplichtingen waar je vervolgens aan moet gaan voldoen, zoals je BTW aangifte, zeker bij zakendoen met het buitenland. Dat is zeker niet alleen een kwestie van proberen en testen, maar ook van vooraf noodzakelijke kennis opdoen en/of die kennis inhuren.

Het handboek ondernemen is altijd een goede basis, en helemaal gratis.

 

de grootse risico is dat het bedrijf die de banden levert de afspraken niet nakomt, bijv. door de kwaliteit die ze beloven niet leveren

Het grootste risico lijkt me pas te ontstaan als jij banden uitlevert zonder dat je die kwaliteit hebt gecontroleerd. Hoe denk je die controle uit te voeren?

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

ik ben voor de export op zoek naar autobanden,moeten wel een profiel hebben vanaf 4mm,heb al een aantal bedrijven benaderd maar bieden niet de bandennummers waar ik naar op zoek ben en geven me ook geen garantie dat ze de door mij geleverde lijst met bandennummers kunnen leveren, weet dat veel bedrijven niet hun afspraken nakomen, wil voorkomen dat de lijst niet klopt als het aankomt op de plek van bestemming.

 

mvg

edison

 

 

Mod edit: bericht en titel aangepast.

Vragen over waar in te kopen - m.a.w. het vragen van specifieke leveranciers/adressen - is niet toegestaan (zie forumregels). Vragen over hoe en waar te zoeken / aanpak etc zijn wel toegestaan

 

kijk eens op AliBaba

Voor tien dollar koop je al een nieuwe Chinese autoband. Is dat niet een veel betere handel dan ouwe gebruikte banden waarvan je de kwaliteit niet kunt garanderen exporteren?

Link naar reactie
  • 0

Gewoon van afblijven als je er geen kaas van gegeten hebt. Export is een vak en dat moet je in de vingers hebben anders is er geen beginnen aan, dit soort zaken moet je meteen in een keer goed aanpakken.

 

Een Chinese autoband voor een tientje bij Alibaba, ahum ....moeten we daar nog iets zinnigs over zeggen. Als je het wilt doen koop een partij nieuwe banden van B kwaliteit, of merkbanden met een foutje, afnemer (importeur) zoeken die het van je af wilt nemen in een klap en dat is het nog het moeilijkst.

 

succes,

Link naar reactie
  • 0

bedank voor de info

heb inmiddels een leverancier die B kwaliteit kan leveren met alleen bekende merken,

heb afgesproken om een lijst op te stellen en daarna de banden op de locatie controleren,

kopers heb ik al voor, en mijn huiswerk in het land van aankomst heb ik al gedaan.

ga de rest nog uitzoeken en wie weet wordt het wat

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.