• 0

wat te doen met slapende holding met grote rekening courant en lijfrente .

Goedendag ik heb een groot probleem wat ik niet weet wat te doen.

Het volgend ik heb een holding die al 8 jaar niet gebruikt wordt.mijn boekhouder zegt je kan er niets mee doen ivm een lijfrente van 240k en een rekening courant van 180k dit is een schuld door scheiding en andere stomiteiten.

nu spraak ik iemand die zij je moet proberen een deal te sluiten met belastingdienst zo dat je de Bv kan opheffen heeft iemand daar ervaring mee of andere tips het kan zo niet verder.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

nu spraak ik iemand die zij je moet proberen een deal te sluiten met belastingdienst zo dat je de Bv kan opheffen heeft iemand daar ervaring mee of andere tips het kan zo niet verder.

Wanneer was het de bedoeling dat de lijfrente tot uitkering zou komen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Mag ik zelf bepalen maar voorkeur over 12 jaar

 

Is het lijfrentekapitaal ook liquide aanwezig? Zo ja dan zijn er misschien mogelijkheden: afkoop lijfrente zonder of met verlaagde revisiekosten en vervolgens een superdividend om de RC schuld te verevenen bijvoorbeeld. Kost je uiteraard wel ruim € 150.000,- aan belastingen, maar daarvoor had je uitstel, geen afstel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mag ik zelf bepalen maar voorkeur over 12 jaar

Wat je misschien kan doen, is een soort 'terugdraaicaroussel'. Je kunt daar nu mee beginnen, of (privé) sparen en er tussen nu en 12 jaar mee beginnen. Het levert je niet echt geld op, maar je zorgt er dan wel voor dat je je belastingclaim langzaam aan volledig afbouwt. Gratis is het uiteraard niet.

 

Stel je voor dat je elke maand wat geld over houdt en dat terugstort naar de zaak. Daarmee bouw je de r/c-schuld af. Vervolgens keer je dat uit als een maandelijkse lijfrenteuitkering en krijg je het (afhankelijk van je andere inkomen en hoogte van de uitkering) dus deels weer terug in andere vorm. Je kunt die netto uitkering ook weer afboeken op de r/c-schuld, als je het niet naar jezelf overmaakt. De loonheffingen moet je uiteraard wel aan de Belastingdienst afdragen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Afkopen alles einde holding tegen x bedrag

Ik denk niet dat de fiscus er akkoord mee zal gaan dat je eerst persoonlijk de toko volledig leegtrekt en dan ook nog een deal krijgt, waarbij je de kosten afwentelt op de belastingbetaler.

 

Ook dan zul je nog steeds het geld even moeten rondpompen. Als je ineens afkoopt, dan betaal je over die afkoop belasting (weet niet of afkopen ineens handig is in verband met de progressie in het tarief van de loon/inkomstenbelasting, al bespaar je misschien een beetje Zvw-premie). Vervolgens moet de bv loon/inkomstenbelasting aan de Belastingdienst afdragen en moet je het restant netto uitkeren aan jezelf. Dat bedrag kun je dan weer terugstorten naar de bv om de r/c-schuld te vereffenen. Voor zover ik weet kan dit laatste onder omstandigheden met gesloten beurzen, maar dan moet het wel goed worden vastgelegd.

 

Je hebt het overigens over een 'rekening-courantschuld', maar is daar eigenlijk wel sprake van? Bij een r/c-schuld denk ik aan steeds wisselende bedragen, waarbij je af en toe in de plus, dan weer in de min staat. In dit geval lijkt het me te gaan om een structurele schuld. Dat heet gewoon een lening. Bij een lening hoort een (marktconforme) rente en aflossing. Is er momenteel sprake van rentebetalingen (en aflossing) áán de bv over deze schuld?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.