Ik heb via een internet forum iemand ontmoet die teksten voor mij gaat schrijven.
Nu zijn de eerste twee teksten geschreven en ontvang ik hiervoor een factuur.
Op deze factuur is geen vestigingsadres en btw nummer vermeld.
Hierop heb ik haar een mailtje gestuurd met de vraag of ze deze wil vermelden aangezien er op de factuur vermeld wordt dat de btw verlegd wordt.
Nu krijg ik de volgende reactie; ''alle klanten vinden het prima dat ik btw verlegd op de factuur vermeld. ik werk particulier''
Ze schrijft mij tevens dat ze in Turkije woont en werkt en daar nog geen vestigingsadres heeft.
Hoe dien ik hiermee om te gaan? Kan ik deze factuur wel accepteren en inboeken? (zonder btw nummer en vestigingsadres)
Edit: zelf heb ik gevonden dat deze dienst belast is in Nederland.(bron: Belastingdienst) Maar kan ik deze factuur dan wel accepteren aangezien er geen vestigingsadres en land op vermeld staat?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christiaan W.
Christiaan W.
Goedemiddag allemaal,
Even een korte vraag waar ik niet uit kom;
Ik heb via een internet forum iemand ontmoet die teksten voor mij gaat schrijven.
Nu zijn de eerste twee teksten geschreven en ontvang ik hiervoor een factuur.
Op deze factuur is geen vestigingsadres en btw nummer vermeld.
Hierop heb ik haar een mailtje gestuurd met de vraag of ze deze wil vermelden aangezien er op de factuur vermeld wordt dat de btw verlegd wordt.
Nu krijg ik de volgende reactie; ''alle klanten vinden het prima dat ik btw verlegd op de factuur vermeld. ik werk particulier''
Ze schrijft mij tevens dat ze in Turkije woont en werkt en daar nog geen vestigingsadres heeft.
Hoe dien ik hiermee om te gaan? Kan ik deze factuur wel accepteren en inboeken? (zonder btw nummer en vestigingsadres)
Edit: zelf heb ik gevonden dat deze dienst belast is in Nederland.(bron: Belastingdienst) Maar kan ik deze factuur dan wel accepteren aangezien er geen vestigingsadres en land op vermeld staat?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55253-btw-verleggen-particulier-turkije/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag