• 0

Factuur corrigeren

Een half jaar geleden heb ik een klant een factuur gestuurd met een verkeerde omschrijving. Het bedrag klopt maar de omschrijving is verkeerd. Er staat 'periode 1 juli 2015 tot 1 juli 2016'. Dat had een jaar later moeten zijn.

 

De factuur is netjes betaald, klant wil nu graag een gecorrigeerde factuur. Hoe kan ik dat handig oplossen? Eerste idee is een creditfactuur voor de oude + een nieuwe factuur met de juiste omschrijving; maar dan valt de ene in 2016 en de ander in 2017. Tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De factuur is netjes betaald, klant wil nu graag een gecorrigeerde factuur. Hoe kan ik dat handig oplossen? Eerste idee is een creditfactuur voor de oude + een nieuwe factuur met de juiste omschrijving; maar dan valt de ene in 2016 en de ander in 2017.

Als wij het allemaal zo correct willen doen, dan is er sprake van een oude factuur die gedateerd is in 2016 en een creditfactuur plus nieuwe factuur in 2017. Hoop werk voor weinig.

 

Enige creativiteit kan dan ook geen kwaad ... Als de administraties van het 4e kwartaal bij de opdrachtnemer én de opdrachtgever nog niet zijn afgesloten, dan zou ik de de creditfactuur en de nieuwe factuur op 31-12-2016 dateren.

In de praktijk: Je kunt ook alles laten zoals het is, en een memo naar de klant sturen met melding van de onjuiste omschrijving.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.