Jump to content

meuk

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0
  1. Excuus, ik heb in de TS niet vermeld dat ik van bank verander en daarbij de huidige debit-card in moet leveren. Ja, zo'n tussenrekening is dan het handigst denk ik. Dank!
  2. Ik heb even snel circels gezet bij de dingen die vanuit UX pijn doen. Wellicht heb je er iets aan:
  3. Ik heb nu een debit-card, waarbij alle transacties direct van de bankrekening af gaan. In de boekhouding kan ik die transacties vervolgens koppelen aan bijbehorende factuur. Voorheen moest ik wachten tot de CC (maand) transactie geweest was, en kon ik dan de facturen pas koppelen. An sich niet erg, behalve de de facturen in de boekhouding tot die tijd op 'niet betaald' staan. En ik houd niet van losse eindjes. Maar misschien moet ik dat loslaten :)
  4. Ik ben op zoek naar een zakelijke debit of creditcard waarvan ik de transacties makkelijk kan importeren in het boekhoudsysteem. Helemaal automatische koppeling hoeft niet, geen probleem om 2x per maand een bestandje te uploaden - als het dan in 1x goed gaat :) ICS bied b.v. alleen een CVS-export aan en ik zoek een MT940 of CAMT053 formaat. Of bestaat zoiets niet in creditcard-land?
  5. Thanks heren voor de hulp! Helemaal helder zo.
  6. Thanks, helder. Ik heb weinig verstand van fiscale zaken maar kan wel een beetje tellen. Onder de streep blijft het dus voordeliger om aan de BV rente te betalen dan aan de bank. @Joost Rietveld Kan ik voor de opslagen (LTV en rentevaste periode) gewoon de opbouw van bijvoorbeeld de ING volgen?
  7. Die snap ik niet? Ik los linksom of rechtsom de hypotheek aan de bank af, dus de risico-opslag gaat naar beneden. Of het nou met een lening of dividend is. Ja precies. In welk scenario ook lijkt het mij dat lenen van BV voordeliger is. Misschien minder voordelig dan het vroeger was maar altijd voordeliger dan een lenen van de bank. Alleen snap ik dan het Van Lanschot-artikel niet. Dat zijn an sich ook geen domme jongens en meisjes.
  8. Ik heb een BV waar naar verwachting binnenkort wat overtollige cash in zit. Die wil ik gebruiken om een deel van mijn (prive) hypotheek af te lossen. Dat dacht ik te doen d.m.v. een lening van BV aan prive: ik los bij de bank af, ga aflossing + rente betalen aan de BV en krijg over die rente ook nog wat HRA terug. De betaalde rente kan ik weer uitkeren als dividend. Mijn rekensom is: Huidige situatie: - ik betaal 100 euro rente aan de bank en ontvang 37 of 46 euro (schijf 1 of 2) van de fiscus. Netto betaal ik 63 of 54 euro. Vanuit BV: - ik betaal 100 euro rente aan de BV en ontvang 37 of 46 euro van de fiscus. - De BV betaald 16,5 euro VPB, en als ik het als dividend uitkeer betaal ik daar 22 euro over. Netto blijft over ~ 61 euro. - Onder de streep betaal ik 2 euro of ontvang ik 7 euro. Leek mij een no-brainer. Toen wees iemand mij op dit artikel: https://www.vanlanschot.nl/inspiratie/hypotheken/2020/is-een-hypotheek-bij-eigen-bv-nog-wel-aantrekkelijk-doe-de-check-met-4-overwegingen. En nu snap ik het niet meer. Wat zie ik over het hoofd in mijn rekensom?
  9. meuk

    BTW naar Bonaire

    Thanks, dit was het inderdaad. Heb contact gehad met de afnemer en die heeft het vaker aan de hand gehad :)
  10. meuk

    BTW naar Bonaire

    Thanks, die link had ik nog niet gevonden! Ik heb ze gemaild, en hoop idd dat ik kan verleggen. Dat is volgens mij het eenvoudigst (in elk geval voor mij).
  11. meuk

    BTW naar Bonaire

    Ik lever vanuit NL een online dienst, en heb nu een klant in Bonaire. Supertof, maar hoe doe ik dat met de BTW? Op de site van de BD vond ik dat Bonaire telt als buiten EU-land, ondanks dat het een Nederlandse gemeente is. De rekenhulp (https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/diensten_in_en_uit_het_buitenland/) zegt dat ik aangifte moet doen bij de BD op Bonaire. Moet dat echt voor 1 factuur of zie ik iets over het hoofd?
  12. Een half jaar geleden heb ik een klant een factuur gestuurd met een verkeerde omschrijving. Het bedrag klopt maar de omschrijving is verkeerd. Er staat 'periode 1 juli 2015 tot 1 juli 2016'. Dat had een jaar later moeten zijn. De factuur is netjes betaald, klant wil nu graag een gecorrigeerde factuur. Hoe kan ik dat handig oplossen? Eerste idee is een creditfactuur voor de oude + een nieuwe factuur met de juiste omschrijving; maar dan valt de ene in 2016 en de ander in 2017. Tips?
  13. In de categorie overige zaken :) Ik heb een (voip) nummer dat eerder in gebruik is geweest. De vorige eigenaar heeft het nummer nog op een aantal (~15) websites vermeld staan. Heb ongeveer eeb jaar geleden contact gezocht om het te laten verwijderen, na een aantal verkeerde telefoontjes. Dat is toen toegezegd maar het nummer staat nog steeds vermeld. Sinds deze week krijg ik weer telefoontjes, bedoeld voor hen. Ik verwijs dan door naar een vriend van mij die dezelfde dienst levert - maar liever heb ik dat het gewoon stopt. Zijn er juridische middelen om dit tegen te gaan? Of kan ik een factuur sturen voor elk telefoontje? :)
  14. Dank voor je snelle reactie Jeroen. Heb met de zoekfunctie geen (recent) antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Vandaar het topic.
  15. Ik heb een eenmanszaak met een kantoor in een verzamelgebouw. Nu op 6km van huis, maar over een paar maanden op 35-45km afstand. Tellen die kilometers eigenlijk als zakelijk, als in: mag ik er 19ct/ km voor aftrekken?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept