Ik overweeg een eigen onderneming op te starten als handelsagent voor een Australisch bedrijf in medische apparatuur.
Ik lees dat de belastingdienst een handelsagent die maar 1 principaal heeft aanmerkt als fictief dienstverband wat de nodige consequenties met zich meebrengt voor de principaal en de handelsagent.
(Voor mij is het niet wenselijk meerder principalen te nemen)
Zijn er mogelijkheden om dit te omzeilen?
Indien dit niet mogelijk is overweeg ik distributeurschap, nadelig hierbij is de product aansprakelijkheid ( medische product).
Persoonlijke aansprakelijkheid wil ik vermijden, dit zou ik op willen lossen door een BV te starten. Wat nadelig is omdat je de verschillende belastingvoordelen misloopt tov een eenmanszaak.
Zie ik mogelijkheden over het hoofd of heeft iemand tips?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
de starter
de starter
Beste H-L-ers,
Ik overweeg een eigen onderneming op te starten als handelsagent voor een Australisch bedrijf in medische apparatuur.
Ik lees dat de belastingdienst een handelsagent die maar 1 principaal heeft aanmerkt als fictief dienstverband wat de nodige consequenties met zich meebrengt voor de principaal en de handelsagent.
(Voor mij is het niet wenselijk meerder principalen te nemen)
Zijn er mogelijkheden om dit te omzeilen?
Indien dit niet mogelijk is overweeg ik distributeurschap, nadelig hierbij is de product aansprakelijkheid ( medische product).
Persoonlijke aansprakelijkheid wil ik vermijden, dit zou ik op willen lossen door een BV te starten. Wat nadelig is omdat je de verschillende belastingvoordelen misloopt tov een eenmanszaak.
Zie ik mogelijkheden over het hoofd of heeft iemand tips?
Hartelijk dank!
Jo
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag