• 0

2 jaar huur in België

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo

Als een bedrijf alleen actief is in België en langer dan 2 jaar een bedrijfspand huurt, ontstaat dan de verplichting om de besloten vennootschap in België te vestigen?

Adri de Waard

 

Nee, niemand kan je verplichten een BV in een ander land op te richten

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo

Als een bedrijf alleen actief is in België en langer dan 2 jaar een bedrijfspand huurt, ontstaat dan de verplichting om de besloten vennootschap in België te vestigen?

Adri de Waard

 

Nee, niemand kan je verplichten een BV in een ander land op te richten

Dat is ook niet de vraag, de vraag is, zoals ik het begrijp, of je verplicht ben je in België te registreren als je daar voor een bepaalde periode feitelijk gevestigd of althans actief bent. En dat kan ik me heel goed voorstellen, dat is in Nederland niet anders. Als je als bedrijf feitelijk hier gevestigd bent, moet je je ook inschrijven.

 

En dan zij de EU hoef je tegenwoordig niet meer een aparte entiteit naar het lokale recht op te richten, maar je moet je wel lokaal registreren en op veel punten conform de wetgeving van dat land handelen.

Link naar reactie
  • 0

Op basis van deze informatie ben ik het eens met StevenK er staat dat het bedrijf alleen actief is in België dat is de sleutel.. waar ligt het zwaarte punt van de activiteiten

 

Als dit een structurele stuatie is moet je waarschijnlijk zelfs de BV uitschrijven omdat je hier niet actief bent.

Het huren van een bedrijfspand is ondergeschikt in de bepaling of een Belgisch of Nederlands bedrijf bent.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat is ook niet de vraag, de vraag is, zoals ik het begrijp, of je verplicht ben je in België te registreren als je daar voor een bepaalde periode feitelijk gevestigd of althans actief bent. En dat kan ik me heel goed voorstellen, dat is in Nederland niet anders. Als je als bedrijf feitelijk hier gevestigd bent, moet je je ook inschrijven.

 

En dan zij de EU hoef je tegenwoordig niet meer een aparte entiteit naar het lokale recht op te richten, maar je moet je wel lokaal registreren en op veel punten conform de wetgeving van dat land handelen.

 

Je dient een Belgisch BTW nummer aan te vragen en je boekhouding naar de normen van de Belgische wetgeving in te richten.

We kennen het zogenoemde artikel 49 VWEU, vrijheid van vestiging. Geen enkele lidstaat kan je dus opdragen om je vorm aan te passen naar een standaard van dat land.

 

Het doet er dus niet toe waar het 'zwaarste' punt van de activiteiten ligt of waar je actief bent. Je kunt gewoon internationaal opereren, ook wanneer je geen activiteiten in het Nederland hebt. Je dient je BV daar inderdaad wel te vestigen, ik had je vraag verkeerd begrepen en bovenstaand citaat komt daar op een juiste manier op terug

Administratie? Advies? Fiscaliteiten?

www.6figures.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.