• 0

Bedrijfspand privé gekocht, maar welke kosten aftrekbaar op het bedrijf

Hallo!

Ik heb een vraag over de kosten die ik op mijn bedrijf kan aftrekken. Ik heb in 2014 een bedrijfspand privé gekocht met als doel dit ook privé te gebruiken.

In 2016 ben ik een webshop begonnen (tot nu toe minder aandacht aan besteed als ik zou willen) en het privepand gebruik ik nu ook gedeeltelijk als opslag voor de webshop. Ik kies er voor om het pand privé te houden, het komst dus niet op de balans van de onderneming. Maar mag ik bijvoorbeeld wel kosten aftrekken zoals water, elektriciteit en verzekering? Of mag ik in dit geval helemaal niks aftrekken....

Ik ben nog een beetje bleu in ondernemersland, ik kom hier dus niet helemaal uit.... Wie weet hierop een antwoord? Alvast bedankt! :)

Groetjes Judith

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb in 2014 een bedrijfspand privé gekocht met als doel dit ook privé te gebruiken.

(...)

Maar mag ik bijvoorbeeld wel kosten aftrekken zoals water, elektriciteit en verzekering?

Als het een koopwoning is met een niet zelfstandige werkruimte waarvan je meer dan 10% zakelijk gebruikt maar de woning niet aanmerkt als privévermogen, dan kun je de genoemde kosten niet aftrekken. Als dit een te lange zin was, probeer dan zelf de Rekenhulp Werkruimte van de Belastingdienst.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.