• 0

Boekhouding Bol.com facturen.

Beste Leden,

 

Sinds een maand verkoop ik producten via Bol.com

In de boekhouding met Bol.com facturen loop ik tegen een probleem.

Ik heb op allerlei websites gezocht - maar geen concreet antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

 

-Ik verkoop een product voor 100 euro via Bol.com aan Mevrouw Jansen, dus ik maak een factuur van 100 euro in mijn boekhouding

 

- Bol.com betaalt mij na 21 dagen 70 euro op mijn bankrekening (30 euro aan provisie ingehouden)

 

- Ik boek de 70 euro tegen de factuur van mevrouw Jansen, waarna een bedrag van 30 euro open blijft op de factuur.

 

- Tevens stuurt Bol.com een factuur voor de ingehouden 30 euro provisie. De provisie is incl. btw die ik terug kan vorderen. De factuur wordt netjes in de boekhouding verwerkt.

 

- Nu heb ik in mijn boekhouding een Credit factuur open staan van 30 euro(bol.com heeft dit bedrag al ingehouden) en heb ik een Debit factuur openstaan op mevrouw Jansen voor 30 euro

 

Heeft iemand enig idee hoe hiermee om te gaan?

 

Bij voorbaat dank.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rick,

 

Welkom op Higherlevel.

 

- Nu heb ik in mijn boekhouding een Credit factuur open staan van 30 euro(bol.com heeft dit bedrag al ingehouden) en heb ik een Debit factuur openstaan op mevrouw Jansen voor 30100 euro

Je hebt 100 euro omzet en 30 euro kosten die samen een ontvangen betaling opleveren van 70 euro. Dat klopt. In de meeste boekhoudpakketten kun je boekingen samenvoegen of betalingen splitsen. Informeer eens bij de helpdesk van je boekhoudpakket.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ricky,

 

Als u een factuur naar bol.com heeft gestuurd (van € 100) en er eentje heeft ontvangen (€ 30) kunt u deze bedragen met elkaar verrekenen. U gaat als volgt te werk:

 

1. Ga naar Boekhouden > Overzichten > Open posten > Te ontvangen

2. Klik op de B achter de factuur van Bol.com (die van € 100)

3. Vul bij omschrijving 'Verrekend met factuur ... in'.

4. Kies voor tegenrekening 9999 Verrekeningen

5. Klik op Opslaan

 

6. Ga naar Boekhouden > Overzichten > Open posten > Te betalen

7. Klik op de B achter de factuur van Bol.com (die van € 30)

8. Vul bij omschrijving 'Verrekend met factuur ... in'.

9. Kies voor tegenrekening 9999 Verrekeningen

10. Kik op Opslaan

 

De facturen zijn dan met elkaar verrekend. Op de balans mag nu de rekening 9999 Verrekeningen niet verschijnen.

 

Succes met de verwerking! Mocht u naar aanleiding van dit antwoord toch nog vragen hebben, kunt u contact opnemen met onze helpdesk via support@e-Boekhouden.nl of 088 6500 200.

 

e-Boekhouden.nl.

Link naar reactie
  • 0

met alle respect voor ieders beste intenties en de goede antwoorden, het is niet de bedoeling dat HL fungeert als platform waarop softwareaanbieders hun helpdesk de werking van hun software laten uitleggen. Neem dan als gebruiker van de software direct contact op met de helpdesk van de softwareleverancier.

 

Hier gaat een slotje op.

 

groet

Joost

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.