• 0

Verkopen Zwitserland BTW

De situatie:

 

2 vrienden van mij hebben een eigen marketingbedrijf. Nu hebben ze in Q4 een aantal facturen gestuurd naar een Zwitsers bedrijf voor marketingactiviteiten welke zij vanuit huis (In Nederland) hebben gedaan. In totaal voor € 1.418.

 

Mijn vraag is als volgt:

1. Moet ik deze omzet aangeven bij de omzetbelasting onder rubriek 3A (uitvoer) of hoef ik deze omzet helemaal niet mee te nemen?

 

Ik heb namelijk iets gehoord over dat het nu belast moet worden volgens Zwitserse wetgeving. En dat deze omzet dus niet in Nederland aangegeven hoeft te worden. Als dit het geval is, weet iemand dan met welke instantie ik contact moet opnemen over hoe en waar ik dit kan aangeven in Zwitserland.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Geert,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Doe jij voor die vrienden de boekhouding? Uit de forumregels, waarmee je bij het aanmaken van een account akkoord bent gegaan:

 

Juristen, fiscalisten en boekhouders delen belangeloos hun expertise op Higherlevel.nl. Dit wordt enorm gewaardeerd. Echter, vragen vanuit die expertisehoek voor eigen klantdossiers zijn niet toegestaan en worden verwijderd. Hiervoor kun je het Forum Fiscaal Dienstverleners raadplegen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag is als volgt (...)

 

"Uitvoer" van marketingactiviteiten...?

 

De diensten zijn gewoon niet hier in NL belast (qua BTW dan), althans als de afnemer echt daar gevestigd is. En dan geef je het hier ook niet aan.

 

En hoe je dat in 'het buitenland' moet doen/aangeven, dat zou ik verder niet weten. (Zou ik dáár navragen.)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.