• 0

Help / advies nodig inzake btw beltegoedkaarten

Beste mensen,

 

Ik heb een vraagje:

 

Ik ga binnenkort starten met een onderneming, inkoop van prepaid beltegoed kaarten en doorverkopen aan belhuizen/ winkeliers. Ben nu aan het orienteren...

 

Vraag 1: ik koop mijn beltegoedkaarten in, krijg een factuur met 0% btw. Is dit correct?

 

Vraag 2: ik verkoop de beltegoedkaarten door aan belhuizen. Geef ik een verkoopfactuur met 0% aan winkeliers?

 

Aan particuliere klant met 21% btw?

 

Vraag 3: ik zet een marge van € 0,20 per beltegoed aan de winkelier. Onder welke btw tarief valt dit?

 

Vraag 4: kan ik alle btw van mijn voorheffing / kostenfacturen terugvragen? Of is dit naar pro rato? Of helemaal geen vooraftrek?

 

Graag jullie advies. Ik heb overal gezocht, maar kan geen informatie hierover vinden.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja, zoals ik al schreef: geen jip&janneke taal. Maar als je googled op btw prepaidkaarten krijg je een heel wespennest met uiteenlopende verhalen.

 

Loont de moeite om je goed te laten adviseren en niet klakkeloos op antwoorden via een forum te vertrouwen. Zeker gezien de marge die je voor ogen hebt. :P

 

Link naar reactie
  • 0

even off-topic: als je 1500 euro/maand wil "verdienen" (ik hou nu even geen rekening met bedrijfskosten en ib belasting) dan moet je met die marge per maand al 7500 kaartjes en op jaarbasis 90000 wegzetten.

 

Nu heb ik geen idee van dit soort handel maar mij lijkt het niet echt "Rieel" ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb overal gezocht, maar kan geen informatie hierover vinden.

 

Ik wel.

 

Je treedt dus op eigen naam en voor eigen risico op als tussenhandelaar.

 

Als het dan z.g. SPK's (Single Purpose Kaart) betreft, m.a.w. de kaarten kunnen alleen gebruikt worden om mee te telefoneren, dan wordt je aangemerkt als 'aanbieder van telecommunicatiedienst'.

En dan ben je BTW verschuldigd op het moment dat je een kaart verkoopt. Je bent dus BTW verschuldigd over het hele bedrag dat je ontvangt van de klant.

 

Mocht het over MFK's (Multi Functionele Kaarten) gaan, dan ben je alleen BTW verschuldigd over je provisie c.q. marge.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb overal gezocht, maar kan geen informatie hierover vinden.

 

Ik wel.

 

Je treedt dus op eigen naam en voor eigen risico op als tussenhandelaar.

 

Als het dan z.g. SPK's (Single Purpose Kaart) betreft, m.a.w. de kaarten kunnen alleen gebruikt worden om mee te telefoneren, dan wordt je aangemerkt als 'aanbieder van telecommunicatiedienst'.

En dan ben je BTW verschuldigd op het moment dat je een kaart verkoopt. Je bent dus BTW verschuldigd over het hele bedrag dat je ontvangt van de klant.

 

Mocht het over MFK's (Multi Functionele Kaarten) gaan, dan ben je alleen BTW verschuldigd over je provisie c.q. marge.

Link naar reactie
  • 0

Hi hi

 

Door inlogprobleem had ik eerder niet kunnen reageren.

Excuses.

 

Bedankt voor de info. Het betreft een mvp kaart. Als ik verkoop aan winkeliers , moet ik dat ook via de btw op de provisie ? Vermeld je de btw bedrag / provisie op de factuur?

 

Hoe zit nou met btw op de voorheffing? Volledige aftrek of naar pro rato?

 

Dank je.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi hi

 

Door inlogprobleem had ik eerder niet kunnen reageren.

Excuses.

 

Bedankt voor de info. Het betreft een mvp kaart. Als ik verkoop aan winkeliers , moet ik dat ook via de btw op de provisie ? Vermeld je de btw bedrag / provisie op de factuur?

 

Hoe zit nou met btw op de voorheffing? Volledige aftrek of naar pro rato?

 

Dank je.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.