Jump to content
Cor Sul
Verberg

De jury van je website is anoniem

vraag

Die anonimiteit houdt op als een bezoeker zich meldt om een vraag te stellen, een aanbieding wil ontvangen of iets gaat bestellen. Voor dat moment zit een bezoeker in het duistere traject. In dat traject, dat meestal maar kort duurt, maakt men de beslissing om een website te openen vanuit de melding van Google. Het tweede deel van het traject is het nemen van de beslissing of men na de eerste kennismaking verder wil gaan lezen en kijken of juist niet. Een internetter reageert alsof er een zapper gebruikt wordt. Niet goed, dan de volgende.

 

Het gevoel van de internetter is belangrijker dan dat van de eigenaar

Er is en er wordt volop gecommuniceerd hoe een website het best door Google gevonden c.q. geselecteerd kan worden. Het begrip SEO is bijna in de top tien van bekende begrippen terechtgekomen. In feite is dat meer een technisch aspect. De uiteindelijke bezoeker van een website is totaal niet in de SEO geïnteresseerd. Het is niet meer dan een halsband waarmee de internetter naar een of meerdere websites werd geleid. Voor het vinden van een website bijna van levensbelang.

Net zo belangrijk is of de bezoeker, na op de betreffende landingspagina te zijn terechtgekomen, het gevoel krijgt dat ie goed zit. Dat de tekst, de afbeeldingen en de ontvankelijkheid van de website precies is wat gezocht werd. Hier komen ratio en gevoel samen en wordt de beslissing genomen om wel of niet verder te gaan. Als bezitter van een website is het gemakkelijk na te gaan hoe lang bezoekers op de landingspagina blijven en of ze doorklikken naar andere pagina's.

 

Waarom haakt een deel van de bezoekers af?

De oplossing voor dit probleem is voor een flink deel te vinden in het zich kunnen verplaatsen in de betreffende doelgroep. Dus niet alleen te beoordelen naar de eigen perceptie maar door als het ware in de huid van de persoon van de doelgroep te kruipen. Wat verwachten internetters uit de betreffende doelgroep van een website? Gelukkig zijn er adviezen en hulpmiddelen om te denken en te beoordelen zoals de zoekende internetter uit een doelgroep zal doen. Daarvoor moet het eigen oordeel over de website tijdelijk aan de kant worden gezet. Over een eigen website is men in de meeste gevallen bevooroordeeld.

 

Link to post
Share on other sites

11 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Die anonimiteit houdt op als een bezoeker zich meldt om een vraag te stellen, een aanbieding wil ontvangen of iets gaat bestellen. Voor dat moment zit een bezoeker in het duistere traject. In dat traject, dat meestal maar kort duurt, maakt men de beslissing om een website te openen vanuit de melding van Google. Het tweede deel van het traject is het nemen van de beslissing of men na de eerste kennismaking verder wil gaan lezen en kijken of juist niet. Een internetter reageert alsof er een zapper gebruikt wordt. Niet goed, dan de volgende.

 

Het gevoel van de internetter is belangrijker dan dat van de eigenaar

Er is en er wordt volop gecommuniceerd hoe een website het best door Google gevonden c.q. geselecteerd kan worden. Het begrip SEO is bijna in de top tien van bekende begrippen terechtgekomen. In feite is dat meer een technisch aspect. De uiteindelijke bezoeker van een website is totaal niet in de SEO geïnteresseerd. Het is niet meer dan een halsband waarmee de internetter naar een of meerdere websites werd geleid. Voor het vinden van een website bijna van levensbelang.

Net zo belangrijk is of de bezoeker, na op de betreffende landingspagina te zijn terechtgekomen, het gevoel krijgt dat ie goed zit. Dat de tekst, de afbeeldingen en de ontvankelijkheid van de website precies is wat gezocht werd. Hier komen ratio en gevoel samen en wordt de beslissing genomen om wel of niet verder te gaan. Als bezitter van een website is het gemakkelijk na te gaan hoe lang bezoekers op de landingspagina blijven en of ze doorklikken naar andere pagina's.

 

Waarom haakt een deel van de bezoekers af?

De oplossing voor dit probleem is voor een flink deel te vinden in het zich kunnen verplaatsen in de betreffende doelgroep. Dus niet alleen te beoordelen naar de eigen perceptie maar door als het ware in de huid van de persoon van de doelgroep te kruipen. Wat verwachten internetters uit de betreffende doelgroep van een website? Gelukkig zijn er adviezen en hulpmiddelen om te denken en te beoordelen zoals de zoekende internetter uit een doelgroep zal doen. Daarvoor moet het eigen oordeel over de website tijdelijk aan de kant worden gezet. Over een eigen website is men in de meeste gevallen bevooroordeeld.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
De oplossing voor dit probleem is voor een flink deel te vinden in het zich kunnen verplaatsen in de betreffende doelgroep.
Wat is jouw doelgroep Cor? Zit die op HL? Hoe heb je je daarin verplaatst?

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
De oplossing voor dit probleem is voor een flink deel te vinden in het zich kunnen verplaatsen in de betreffende doelgroep.
Wat is jouw doelgroep Cor? Zit die op HL? Hoe heb je je daarin verplaatst?

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 59 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept