• 0

De jury van je website is anoniem

Die anonimiteit houdt op als een bezoeker zich meldt om een vraag te stellen, een aanbieding wil ontvangen of iets gaat bestellen. Voor dat moment zit een bezoeker in het duistere traject. In dat traject, dat meestal maar kort duurt, maakt men de beslissing om een website te openen vanuit de melding van Google. Het tweede deel van het traject is het nemen van de beslissing of men na de eerste kennismaking verder wil gaan lezen en kijken of juist niet. Een internetter reageert alsof er een zapper gebruikt wordt. Niet goed, dan de volgende.

 

Het gevoel van de internetter is belangrijker dan dat van de eigenaar

Er is en er wordt volop gecommuniceerd hoe een website het best door Google gevonden c.q. geselecteerd kan worden. Het begrip SEO is bijna in de top tien van bekende begrippen terechtgekomen. In feite is dat meer een technisch aspect. De uiteindelijke bezoeker van een website is totaal niet in de SEO geïnteresseerd. Het is niet meer dan een halsband waarmee de internetter naar een of meerdere websites werd geleid. Voor het vinden van een website bijna van levensbelang.

Net zo belangrijk is of de bezoeker, na op de betreffende landingspagina te zijn terechtgekomen, het gevoel krijgt dat ie goed zit. Dat de tekst, de afbeeldingen en de ontvankelijkheid van de website precies is wat gezocht werd. Hier komen ratio en gevoel samen en wordt de beslissing genomen om wel of niet verder te gaan. Als bezitter van een website is het gemakkelijk na te gaan hoe lang bezoekers op de landingspagina blijven en of ze doorklikken naar andere pagina's.

 

Waarom haakt een deel van de bezoekers af?

De oplossing voor dit probleem is voor een flink deel te vinden in het zich kunnen verplaatsen in de betreffende doelgroep. Dus niet alleen te beoordelen naar de eigen perceptie maar door als het ware in de huid van de persoon van de doelgroep te kruipen. Wat verwachten internetters uit de betreffende doelgroep van een website? Gelukkig zijn er adviezen en hulpmiddelen om te denken en te beoordelen zoals de zoekende internetter uit een doelgroep zal doen. Daarvoor moet het eigen oordeel over de website tijdelijk aan de kant worden gezet. Over een eigen website is men in de meeste gevallen bevooroordeeld.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die anonimiteit houdt op als een bezoeker zich meldt om een vraag te stellen, een aanbieding wil ontvangen of iets gaat bestellen. Voor dat moment zit een bezoeker in het duistere traject. In dat traject, dat meestal maar kort duurt, maakt men de beslissing om een website te openen vanuit de melding van Google. Het tweede deel van het traject is het nemen van de beslissing of men na de eerste kennismaking verder wil gaan lezen en kijken of juist niet. Een internetter reageert alsof er een zapper gebruikt wordt. Niet goed, dan de volgende.

 

Het gevoel van de internetter is belangrijker dan dat van de eigenaar

Er is en er wordt volop gecommuniceerd hoe een website het best door Google gevonden c.q. geselecteerd kan worden. Het begrip SEO is bijna in de top tien van bekende begrippen terechtgekomen. In feite is dat meer een technisch aspect. De uiteindelijke bezoeker van een website is totaal niet in de SEO geïnteresseerd. Het is niet meer dan een halsband waarmee de internetter naar een of meerdere websites werd geleid. Voor het vinden van een website bijna van levensbelang.

Net zo belangrijk is of de bezoeker, na op de betreffende landingspagina te zijn terechtgekomen, het gevoel krijgt dat ie goed zit. Dat de tekst, de afbeeldingen en de ontvankelijkheid van de website precies is wat gezocht werd. Hier komen ratio en gevoel samen en wordt de beslissing genomen om wel of niet verder te gaan. Als bezitter van een website is het gemakkelijk na te gaan hoe lang bezoekers op de landingspagina blijven en of ze doorklikken naar andere pagina's.

 

Waarom haakt een deel van de bezoekers af?

De oplossing voor dit probleem is voor een flink deel te vinden in het zich kunnen verplaatsen in de betreffende doelgroep. Dus niet alleen te beoordelen naar de eigen perceptie maar door als het ware in de huid van de persoon van de doelgroep te kruipen. Wat verwachten internetters uit de betreffende doelgroep van een website? Gelukkig zijn er adviezen en hulpmiddelen om te denken en te beoordelen zoals de zoekende internetter uit een doelgroep zal doen. Daarvoor moet het eigen oordeel over de website tijdelijk aan de kant worden gezet. Over een eigen website is men in de meeste gevallen bevooroordeeld.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.