Aangezien software over de jaren heen snel veranderd, leek het me handig een topic te maken waarin uitsluitend voor dit jaar 2017 ervaringen met boekhoudpakketten gedeeld kunnen worden.
Ik maak een beginnetje:
[*]Reeleezee
Zelf gebruik ik nu 6 jaar Reeleezee. De enige reden dat ik dit pakket ben gaan gebruiken, is omdat het bij het aanmaken van een rekening bij ABN hard gepushed werd destijds. Het was toen ook een van de weinige pakketten met een automatische bankkoppeling. Nu wil ik hier vanaf, omdat Reeleezee vorig jaar een nieuwe abonnementsstructuur heeft ingevoerd, waarbij de gratis versie komt te vervallen wanneer je gebruik wilt maken van automatische bankkoppelingen. Bij de overgang naar de nieuwe abonnementsstructuur vorig jaar beweerde Reeleezee nog dat niemand er op achteruit zou gaan. Nogal misleidend dus.
In de afgelopen 6 jaar zijn ze verder 3x volledig van gebruikers interface gewisseld, waarbij beschikbare functionaliteit soms verspreid was over 2 verschillende deels bruikbare versies.
Reeleezee heeft altijd wat brak aangevoeld en nu het in feite overgaat van een gratis pakket (bij weinig gebruik) naar een pakket dat minstens 198 EUR per jaar kost is het tijd om over te stappen. Die 198 EUR per jaar is overigens zonder gebruik te maken van onbeperkte automatische factuur import, zonder bijhouden vaste activa, zonder uren registratie en ga zo maar door. Redelijk belachelijk dus vergeleken met veel andere pakketten.
[*]Acumulus, Informer en MoneyMonk
Ik twijfel nu tussen Acumulus, Informer. Ik ben dus erg benieuwd naar mensen met ervaringen in die (en andere) pakketten.
Op basis van het lezen van reviews gaat mijn voorkeur voorlopig uit naar Informer. Dit, omdat het pakket een gratis versie heeft, goedkope volledige versies heeft en de support goed lijkt te zijn (direct chatten met medewerkers vanuit het pakket). Het belangrijkste voor mij is dat het boekhouden mij zo min mogelijk moeite kost en zoveel mogelijk automatisch gaat en ook wat dat betreft lijkt het wel snor te zitten (veel beeldherkenning/OCR en automatisch inboeken ingebouwd). Beheren van vaste activa moet er ook standaard inzitten na mijn ervaring met Reeleezee, maar dit lijken al deze pakketten te hebben.
Als ik een webshop had zou ik denk ik voor Acumulus gaan (wegens de beschikbare koppelingen met veel webshop software).
Ik ga Informer een maand gebruiken en zal hier mijn ervaringen plaatsen:
-- Het eerste dat me opvalt: Informer kan niet op basis van bedrijfsnaam automatisch bedrijfsgegevens opzoeken in de KvK database. Dat is 1 puntje voor Acumulus VS Informer.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
geobeo
geobeo
Aangezien software over de jaren heen snel veranderd, leek het me handig een topic te maken waarin uitsluitend voor dit jaar 2017 ervaringen met boekhoudpakketten gedeeld kunnen worden.
Ik maak een beginnetje:
[*]Reeleezee
Zelf gebruik ik nu 6 jaar Reeleezee. De enige reden dat ik dit pakket ben gaan gebruiken, is omdat het bij het aanmaken van een rekening bij ABN hard gepushed werd destijds. Het was toen ook een van de weinige pakketten met een automatische bankkoppeling. Nu wil ik hier vanaf, omdat Reeleezee vorig jaar een nieuwe abonnementsstructuur heeft ingevoerd, waarbij de gratis versie komt te vervallen wanneer je gebruik wilt maken van automatische bankkoppelingen. Bij de overgang naar de nieuwe abonnementsstructuur vorig jaar beweerde Reeleezee nog dat niemand er op achteruit zou gaan. Nogal misleidend dus.
In de afgelopen 6 jaar zijn ze verder 3x volledig van gebruikers interface gewisseld, waarbij beschikbare functionaliteit soms verspreid was over 2 verschillende deels bruikbare versies.
Reeleezee heeft altijd wat brak aangevoeld en nu het in feite overgaat van een gratis pakket (bij weinig gebruik) naar een pakket dat minstens 198 EUR per jaar kost is het tijd om over te stappen. Die 198 EUR per jaar is overigens zonder gebruik te maken van onbeperkte automatische factuur import, zonder bijhouden vaste activa, zonder uren registratie en ga zo maar door. Redelijk belachelijk dus vergeleken met veel andere pakketten.
[*]Acumulus, Informer en MoneyMonk
Ik twijfel nu tussen Acumulus, Informer. Ik ben dus erg benieuwd naar mensen met ervaringen in die (en andere) pakketten.
Op basis van het lezen van reviews gaat mijn voorkeur voorlopig uit naar Informer. Dit, omdat het pakket een gratis versie heeft, goedkope volledige versies heeft en de support goed lijkt te zijn (direct chatten met medewerkers vanuit het pakket). Het belangrijkste voor mij is dat het boekhouden mij zo min mogelijk moeite kost en zoveel mogelijk automatisch gaat en ook wat dat betreft lijkt het wel snor te zitten (veel beeldherkenning/OCR en automatisch inboeken ingebouwd). Beheren van vaste activa moet er ook standaard inzitten na mijn ervaring met Reeleezee, maar dit lijken al deze pakketten te hebben.
Als ik een webshop had zou ik denk ik voor Acumulus gaan (wegens de beschikbare koppelingen met veel webshop software).
Ik ga Informer een maand gebruiken en zal hier mijn ervaringen plaatsen:
-- Het eerste dat me opvalt: Informer kan niet op basis van bedrijfsnaam automatisch bedrijfsgegevens opzoeken in de KvK database. Dat is 1 puntje voor Acumulus VS Informer.
Weg met intermediairs! Freelancers en projecten. Direct gratis contact. http://neruni.launchrock.com/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/55736-2017-ervaringen-met-boekhoud-pakketten-zzpklein-bedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag