Jump to content
Lacsapp
Verberg

IT Recruitment & Wervingsbureau opstarten

vraag

Hallo lezers! Alvast bedankt voor de tijd en moeite die jullie in het lezen en beantwoorden van dit bericht stoppen!

 

Het zit zo, als hobby ben ik begonnen een website te bouwen voor een IT Recruitment & Wervingsbureau. De website begon ergens op te lijken en ik heb een erg sterke domeinnaam weten te bemachtigen. Natuurlijk was het niet één en al hobby. Het lijkt mij werkelijk leuk dit uit te voeren maar ik was hier aan begonnen met de gedachte 'Leuk om mee bezig te zijn. Kijken hoever we komen'

 

Naar mate de website compleet begon te worden ben ik me verder gaan verdiepen in het belastingtechnische gedeelte van het verhaal en natuurlijk ook aan het ondernemingsplan.

 

Waarom zou een bedrijf mij moeten selecteren, niet een ander bedrijf. Wat heeft mijn bedrijf wel, wat een ander bedrijf niet heeft.

Nu heb ik, na onderzoek van de markt en wat er aangeboden wordt (veel!) in mijn optiek een goed plan ontworpen om mijzelf te onderscheiden van de markt.

 

Ik ben van plan om dit als eenmanszaak te registeren. Ik heb hier een verzoek voor ingedient bij de KVK en ga volgende week daar heen om alles officieel te maken. (Tevens laat ik 2 andere bedrijfsnamen hier onder opnemen omdat ik ook actief ben als fotograaf en ik ben de eigenaar van een blog)

 

Mijn planning is nu dus;

1. De website volledig afmaken en vullen met informatie.

2. Bedrijfsnaam vastzetten bij KVK zodat bedrijfsnaam officieel vastgelegd is.

3. Investeren in visitekaartjes (Heb reeds een drukker gevonden)

4. Visite kaartjes i.c.m. een brief op de post sturen naar MKB/Enterprise bedrijven met een relatief groot IT team waarbij de kans groot is op een hoog verloop van ICT personeel.

 

Reden voor post?

Per mail contact zoeken met bedrijven beëindigd vaak in de spam box.

Telefonisch contact zoeken met bedrijven wordt vaak niet gewaardeerd in deze situatie. (Overige wervingsbedrijven doen dit n.l. continue, ook is dit nog wel een optie die ik overweeg. Ik ben telefonisch erg sterk en sociaal)

Post wordt vaak als enigste medium nog serieus door de IT Managers doorgebladerd alvorens dit in de prullenbak beëindigd (Of niet!)

 

Reden voor opnemen andere bedrijfsnamen?

Als ik de belastingregels goed begrijp moet je om belastingaftrek van je zakelijke inkopen te kunnen doen én om een lager startersbelastingtarief over je inkomsten te betalen minimaal 24 uur per week in je bedrijf stoppen. In de eerste paar maanden zal dit (mits het natuurlijk een bliksemstart wordt..) erg lastig worden. Ik zou kunnen liegen over de gemaakte uren, maar dat is nooit een goed idee. Met de 3 bedrijfsnamen samen is dit een sterk verhaal dat natuurlijk ook klopt.

 

Met de fotografie zit ik met tijd fotograferen / bewerkingstijd. Voor mijn blog zit ik met research-tijd, schrijftijd, na-controletijd. Voor mijn recruitingsbureau zit ik nu vooral tijd aan bouwen maar later gaat dit wel oplopen. Vat dit niet op als dat ik met te veel dingen tegelijkertijd bezig ben. Het wervingsbureau zal naast mijn day-job de grootste activiteit zijn. De rest zal naar mate de zaken goed gaan lopen op een laag pitje gezet worden.

 

Ik heb nu dus nog een aantal vragen;

 

-Een eenmanszaak beginnen maakt je persoonlijk aanspraken voor schulden. Kan dit een punt zijn?

Ik twijfel hier erg aan. Ik verwacht geen schulden te maken. Ik lever over het algemeen geen fysieke goederen en ik zit niet met hoge inkoopskosten. De kosten die ik maak zijn de hostingkosten voor de website en afhankelijk van het medium dat ik gebruik voor het werven en recruiten wat adverteringskosten. Deze zijn niet dusdanig hoog dat ik dit niet van mijn privé rekening kan betalen.

 

-Hoe zit dat nou precies met belastingaftrek over aankopen zakelijke aankopen?

In eerste instantie ga ik roeien met de riemen die ik heb. Toch zou ik het op korte termijn prettig vinden om een extra telefoonabonnement af te nemen. Ik zou niet graag mijn privé abonnement voor de zaak willen gebruiken. Aangezien telefonisch contact zoeken met sollicitanten de voornaamste werkzaamheid zal zijn wil ik hier wel een fatsoenlijk toestel voor dus kom je al snel op abonnementskosten a la 40-60 euro per maand. Is het mogelijk om hier belasting over terug te vragen?

 

Als ik het goed begrijp zijn de criteria dat je minimaal 24 uur per week aan de zaak moet besteden en een minimale jaaromzet van €3000,- moet hebben om tot een bepaalde hoogte belasting te kunnen terugvragen. Klopt dit? Of kan ik met een tegenvallend jaar hier ook de belasting voor terugvragen.

 

Ook lijkt het alsof hier nog wat extra regels aan vast zitten als je een part-time ondernemer bent (Ik ben in loondienst en doe dit naast mijn baan). Ik heb hier naar gezocht maar kan op de site van de belastingdienst en de KvK geen duidelijk antwoord op vinden. Ook telefonisch konden ze mij niet duidelijk vertellen hoe dit precies zat. (Stel je werkt 50% van de tijd aan je bedrijf kan je 50% van de aankopen doe je doet van de belasting aftrekken was wat mij telefonisch werd verteld maar dit lijkt mij niet te kloppen)

 

Verder, de voornaamste reden dat ik hier post; Tips!

Ik ben een startend ondernemer met geen voorkennis over een eigen bedrijf voeren. Er zijn veel valkuilen en ik ben mij zo goed mogelijk aan het inlezen. Wat zouden jullie mij meegeven, waar moet ik voor oppassen en hebben jullie leesvoer?

 

Nogmaals bedankt!

 

Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Beste Lacsapp,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Per mail contact zoeken met bedrijven beëindigd vaak in de spam box.

Belangrijker nog: je mag bedrijven niet ongevraagd per mail benaderen van de spamwet.

 

Telefonisch contact zoeken met bedrijven wordt vaak niet gewaardeerd in deze situatie.

Dat mag alleen als het bedrijf zich niet heeft aangemeld bij het bel-me-niet register.

 

-Een eenmanszaak beginnen maakt je persoonlijk aanspraken voor schulden. Kan dit een punt zijn?

Ik twijfel hier erg aan. Ik verwacht geen schulden te maken.

Denk hier ook aan aansprakelijkheid. Let op wat je doet en verzeker de nodige restrisico's.

 

Toch zou ik het op korte termijn prettig vinden om een extra telefoonabonnement af te nemen. Ik zou niet graag mijn privé abonnement voor de zaak willen gebruiken. Aangezien telefonisch contact zoeken met sollicitanten de voornaamste werkzaamheid zal zijn wil ik hier wel een fatsoenlijk toestel voor dus kom je al snel op abonnementskosten a la 40-60 euro per maand. Is het mogelijk om hier belasting over terug te vragen?

(...)

Wat zouden jullie mij meegeven, waar moet ik voor oppassen en hebben jullie leesvoer?

Wat bedoel je met "belasting over terug te vragen"? Over zakelijke kosten kun je in principe de omzetbelasting terugvragen en de kosten zelf in aftrek brengen op de inkomstenbelasting. Lees in elk geval het Handboek Ondernemen van de Belastingdienst.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Als ik het goed begrijp zijn de criteria dat je minimaal 24 uur per week aan de zaak moet besteden en een minimale jaaromzet van €3000,- moet hebben om tot een bepaalde hoogte belasting te kunnen terugvragen. Klopt dit? Of kan ik met een tegenvallend jaar hier ook de belasting voor terugvragen.

 

met die 24 uur/week doel je waarschijnlijk op de zelfstandigenaftrek.

 

Belasting terugvragen kan altijd, :P alleen moet je wel eerst belasting betaald hebben. ;) De BD is nog steeds geen sinterklaas ;D Maar omdat je ook nog in loondienst bent en jouw baas loonheffing inhoud kan je daar wellicht een deel van terugkrijgen als jouw bedrijf weinig of geen winst maakt. ;)

 

Alleen wordt de ZA weer een lastig verhaal, uren goed bijhouden en kijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

 

En mobiele telefoon? Ik regel alles met een toestel en abbo wat nog niet de helft kost. kritisch kijken loont de moeite. :)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
(Stel je werkt 50% van de tijd aan je bedrijf kan je 50% van de aankopen doe je doet van de belasting aftrekken was wat mij telefonisch werd verteld maar dit lijkt mij niet te kloppen)

 

idd, klopt dat niet, zakelijke kosten kan je gewoon 100% aftrekken. (uiteraard zijn er uitzonderingen)

 

ik denk dat het goed is om de tip van Ron ter harte te nemen en dat handboek van de BD eens door te spitten. Kost wat tijd maar is heel verhelderend. ;) en uiteraard vind je met de zoekfunctie van HL ook een schat aan informatie.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Lacsapp,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Dank! Ik ga de aankomende weken hier veel op rond kijken. Ik verwacht hier veel informatie vandaan te kunnen halen!

 

Dat mag alleen als het bedrijf zich niet heeft aangemeld bij het bel-me-niet register.

 

Dank voor de tip. Echter lees ik op de gelinkte pagina;

 

BV's, NV’s en dergelijke vallen hier niet onder. Dit zijn rechtspersonen. Een rechtspersoon kan zich niet laten registeren in het Bel-me-niet Register en kan zijn telefoonnnummer dus niet laten blokkeren voor ongevraagde telemarketinggesprekken.

 

Lijkt er dus op dat het Bel-Me-Niet register alleen geld voor consumenten / ZZP'ers / VoF's?

Ik zal in ieder geval wat meer informatie hier over gaan lezen en uitzoeken hoe ik het register kan inzien om voor eventuele telefoontjes dit te controleren.

 

Denk hier ook aan aansprakelijkheid. Let op wat je doet en verzeker de nodige restrisico's.

Hier zal ik me ook in gaan verdiepen, het enige wat ik mij voor kan stellen is onderstaande situatie;

Na het werven van een aantal goede sollicitanten gaan ze op gesprek bij de opdrachtgever.

Na in dienst treding blijkt dat de sollicitant gelogen heeft over zijn CV en kennisniveau.

Opdrachtgever stelt mij aansprakelijk van het voorstellen/adviseren van de sollicitant en brengt mij hun gemaakte kosten in rekening.

Of dit juridisch kan, weet ik niet. Ik zal me in ieder geval even gaan verdiepen in de link.

 

Wat bedoel je met "belasting over terug te vragen"? Over zakelijke kosten kun je in principe de omzetbelasting terugvragen en de kosten zelf in aftrek brengen op de inkomstenbelasting. Lees in elk geval het Handboek Ondernemen van de Belastingdienst.

 

Excuses. Ik zit echt nog in het begin-stadium van het uitgebreid inlezen over de belastingtechnische zaken.

Ik zal het gelinkte handboek morgen doornemen..

 

Ik bedoelde inderdaad dat ik een zakelijk abonnement ga afnemen voor 100% zakelijk gebruik.

Dit zal ik moeten betalen met mijn privé rekening aangezien er nog geen verdiensten zijn met het bedrijf.

Tijdens mijn inkomstenbelasting zou ik deze kosten dus moeten kunnen aangeven om er de betaalde belasting weer op terug te krijgen.

 

De kosten die ik in het eerste jaar verwacht;

-Productiekosten visitekaartjes

-Hostingkosten websites

-Onderhoudskosten websites

-Aanschaf laptop zakelijk gebruik. (Geen hoge prio, huidige laptop is groot, zwaar en heeft geen lange batterijduur. Niet effectief om on-the-fly werkzaamheden uit te voeren)

-Afnemen zakelijk telefoonabonnement

-Adverterings kosten

-Vacaturekosten

Zal nog wel wat meer bijkomen maar het is een schets.. al met al is het wel gelukkig weinig risico

 

Al met al zal dit ongeveer kunnen oplopen tot een kostenpost van 4000-5000 euro dat ik vanaf mijn privé rekening betaal (startkapitaal?)

Kan ik al deze kosten tijdens mijn inkomensbelasting opgeven als zakelijke kosten om hier achteraf de BTW op terug te vragen?

Volgens mij gaat dit niet zo makkelijk. Uiteraard kan ik aantonen dat dit allemaal écht voor zakelijk gebruik is geweest.

 

Maar stel; de zaken lopen slecht. Desondanks mijn goede effort sla ik in een jaar geen enkele klant aan de haak en maak ik alleen maar kosten en geen omzet, of een paar klanten en een omzet van 200-2000 euro (Lijkt me natuurlijk niet!)

 

Als ik dan over 5000 euro 1050 euro belasting terugvraag ziet de belasting dienst 5000 euro gemaakte kosten voor een bedrijf zonder enige opbrengsten.

Dan zou het haast lijken dat ik aan het frauderen ben om privé aankopen te doen op de zaak zonder een bedrijf te voeren, toch?

 

*4000-5000 euro is wellicht een overdrijving. Wat ik probeerde te zeggen is dat in een worst-case scenario de gemaakte zakelijke kosten veel hoger zullen uitvallen dan de inkomsten. Ik ben geen doom-denker maar wil graag goed de gevolgen in kunnen zien, wat er ook gebeurt.

 

 

 

Alleen wordt de ZA weer een lastig verhaal, uren goed bijhouden en kijken of je aan alle voorwaarden voldoet.

 

 

 

Wat ik inderdaad doe;

 

-Alle boekhouden sla ik fysiek in een map op. Ook heb ik op een harde schijf deze documenten opgeslagen. Deze documenten worden allemaal dagelijks geback-upped in de cloud (veilig)

Zo heb ik mijn boekhouding zowel fysiek, lokaal en in de cloud opgeslagen.

-Net zoals bovenstaand houdt ik de gemaakte zakelijke uren bij.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer
Al met al zal dit ongeveer kunnen oplopen tot een kostenpost van 4000-5000 euro dat ik vanaf mijn privé rekening betaal (startkapitaal?)

Kan ik al deze kosten tijdens mijn inkomensbelasting opgeven als zakelijke kosten om hier achteraf de BTW op terug te vragen?

Volgens mij gaat dit niet zo makkelijk. Uiteraard kan ik aantonen dat dit allemaal écht voor zakelijk gebruik is geweest.

 

Ik zou privé en zakelijk vanaf de start direct van elkaar scheiden, open een (zakelijke) rekening en maak van privé geld daar naar over als storting. Vaak betaal je als starter het eerste jaar weinig kosten op een zakelijke rekening of wijk uit naar Knab wat 5 euro per maand kost.je hebt er boekhoudkundig veel plezier van. :)

 

verlies uit onderneming (en zeker in het startjaar) is gewoon verrekenbaar. Jaren achter elkaar zal wellicht bij de belastingdienst vragen oproepen maar ondernemen is IMHO gewoon synoniem voor winst maken. :)

 

hobby's mogen bij mij geld kosten. ;D

 

(BTW en IB zijn 2 verschillende belastingen verdiep je daar ook eens in)

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Lacsapp,

 

Ik post niet vaak berichten op het forum, maar het onderwerp spreekt mij zeker aan.

 

Los van de (financiële) investeringen en het opzetten van een website wil ik je adviseren om de markt goed te bekijken. Hoe ga jij kandidaten aantrekken die via jou aan een nieuwe uitdaging geholpen willen worden? Wat is jouw meerwaarde ten opzichte van de concurrentie.

 

Niet alleen de IT manager, maar ook de IT medewerker wordt dagelijks gebeld door recruitment bureaus om van positie te switchen. Een logisch gevolg van de schaarste op de arbeidsmarkt.

 

Jouw propositie richting potentiële kandidaten zorgt mijns inziens voor het uiteindelijke succes van het bedrijf.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Hallo Luuks,

 

Ik begrijp wat je zegt.

 

De IT Medewerker wordt over het algemeen vaak gebeld door detacheringsbureaus die de werknemer voor een erg laag salaris bij een van hun opdrachtgevers wilt neerzetten. Zelf ga ik mij daar niet aan wagen.

 

Ik wil enkel als tussenpersoon fungeren om sollicitanten voor te stellen aan de werkgever. (Dus werving, recruiting, selectie.. geef het een naampje). Natuurlijk hoort o.a. LinkedIn en CV's op ICTergezocht doorbladeren hierbij en zal belletjes richting de IT Medewerkers ook wel gaan voorkomen.

 

Wat er dan gebeurt is;

Opdrachtgever komt met verzoek, wij zoeken X voor X

Ik zet de vacatures op, vang de sollicitaties op, filter de goede er uit, bel ze op om een gesprekje te houden, daarvan selecteer ik de beste en die stel ik vervolgens voor bij de opdrachtgever. Is de opdrachtgever ook enthousiast plan ik een eerste gesprek.

 

Dit is natuurlijk hoe het bij de meeste wervingsbureaus werkt, dus dit is niet bijzonder. Wel heb ik tijdens het onderzoeken van de markt een aantal dingen gevonden die nog ontbreken in deze markt. Hier wil ik mij dan in gaan specialiseren om mijzelf te onderscheiden van de rest van de bureaus. Dat zal dan de grootste reden zijn dat een bedrijf voor mij kiest i.p.v. een soortgelijk bedrijf.

 

Wat verder ook een voordeel is is dat ik zelf werkzaam ben in de IT. Ik kan dus goed praten met de opdrachtgever en goed praten met de potentiële sollicitanten. Ik kan ook goed zien of iets bij iemand past of niet. Ook dit is niet heel bijzonder en dit zal mij niet doen onderscheiden van de rest, maar het gaat zeker helpen. Ik heb deze maand inmiddels al 2 aanboden gehad voor DevOps, terwijl ik niet eens aan die kant van de IT zit.. Dat is verder ook wel een beetje het niveau van de recruiters die ik aan de telefoon krijg.

 

 

Al met al zal dit ongeveer kunnen oplopen tot een kostenpost van 4000-5000 euro dat ik vanaf mijn privé rekening betaal (startkapitaal?)

Kan ik al deze kosten tijdens mijn inkomensbelasting opgeven als zakelijke kosten om hier achteraf de BTW op terug te vragen?

Volgens mij gaat dit niet zo makkelijk. Uiteraard kan ik aantonen dat dit allemaal écht voor zakelijk gebruik is geweest.

 

Ik zou privé en zakelijk vanaf de start direct van elkaar scheiden, open een (zakelijke) rekening en maak van privé geld daar naar over als storting. Vaak betaal je als starter het eerste jaar weinig kosten op een zakelijke rekening of wijk uit naar Knab wat 5 euro per maand kost.je hebt er boekhoudkundig veel plezier van. :)

 

verlies uit onderneming (en zeker in het startjaar) is gewoon verrekenbaar. Jaren achter elkaar zal wellicht bij de belastingdienst vragen oproepen maar ondernemen is IMHO gewoon synoniem voor winst maken. :)

 

hobby's mogen bij mij geld kosten. ;D

 

(BTW en IB zijn 2 verschillende belastingen verdiep je daar ook eens in)

 

Erg goede tip. Zodra ik langs de KVK ben geweest voor een KVK & BTW nummer vraag ik direct een zakelijke rekening bij KNAB aan.

 

Gelukkig is het werken aan deze 'onderneming' voor een groot deel inderdaad ook een hobby. Mocht het op den duur weggegooid geld zijn - jammer maar helaas. Ik verlies er hoogstens wat geld mee. Verder zal ik er veel geleerd van hebben en het met veel plezier gedaan hebben. Natuurlijk ga ik er keihard aan werken om het een groot succes te maken! Tijd zal het leren.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Lijkt er dus op dat het Bel-Me-Niet register alleen geld voor consumenten / ZZP'ers / VoF's?

Het betreffende register is inderdaad alleen bruikbaar voor natuurlijke personen (consumenten en bedrijven zoals maatschappen, vennootschappen onder firma en eenmanszaken). Rechtspersonen zoals BV's en NV's kunnen hun telefoonnummer dus niet laten blokkeren.

 

Hier zal ik me ook in gaan verdiepen, het enige wat ik mij voor kan stellen is onderstaande situatie;

Ik raad je aan eens contact opnemen met een goede zakelijke verzekeringsadviseur. Er zijn ongetwijfeld nog veel meer situaties denkbaar.

 

Ik bedoelde inderdaad dat ik een zakelijk abonnement ga afnemen voor 100% zakelijk gebruik.

Dit zal ik moeten betalen met mijn privé rekening aangezien er nog geen verdiensten zijn met het bedrijf.

Kan ik al deze kosten tijdens mijn inkomensbelasting opgeven als zakelijke kosten om hier achteraf de BTW op terug te vragen?

Je haalt inkomstenbelasting en omzetbelasting (BTW) een beetje door elkaar, dat zijn twee aparte aangiftes. Als het zakelijke kosten zijn kun je in principe de BTW terugvragen en de kosten zonder BTW als zakelijke kosten aftrekken voor de inkomstenbelasting. Zie het handboek.

 

Volgens mij gaat dit niet zo makkelijk. Uiteraard kan ik aantonen dat dit allemaal écht voor zakelijk gebruik is geweest.

Je kunt net zoveel kosten opgeven als je wilt en net zoveel BTW terugvragen als je wilt, dat gaat heel makkelijk. Veel te makkelijk, eigenlijk. De problemen beginnen pas als je controle krijgt van de Belastingdienst. Dan moet je aantonen dat je de kosten echt hebt gemaakt, dat de kosten zakelijk waren en dat je ze volgens alle administratieve spelregels hebt verwerkt. Naheffingen en boetes zijn niet fijn. Zorg daarom vanaf het begin voor een deugdelijke administratie en schakel indien nodig een boekhouder in om je voor problemen te behoeden.

 

Maar stel; de zaken lopen slecht.

(...)

Als ik dan over 5000 euro 1050 euro belasting terugvraag ziet de belasting dienst 5000 euro gemaakte kosten voor een bedrijf zonder enige opbrengsten.

Een aanloopverlies kan volkomen verklaarbaar zijn en is dan ook niet erg. Verlies maken mag, ook heel veel. Zolang je bij eventuele controle maar heel goed aan kunt tonen hoe dat zit. Het zou eventueel kunnen dat de Belastingdienst achteraf stelt dat er nooit winst te verwachten was en dus ook geen sprake van een onderneming. Denk er dus ook weer niet te licht over.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Even een korte update;

 

Vandaag flink wat dingen doorgelezen en over een paar onduidelijkheden contact gehad met de belastingtelefoon. Daar is nu een hoop duidelijkheid en de verwarring die ik op inkomensbelasting / btw had is nu verholpen.

 

In mijn kringen ken ik een aantal mensen die al een succesvolle onderneming hebben - daar ga ik van het weekend en volgende week even bij langs om er over te praten. Leuk om te zien dat mensen die zelf aan het ondernemen zijn ook enthousiast worden als je daarin geïnteresseerd bent. Zo zie je maar dat mensen die succesvol ondernemer er ook echt hun hart in hebben gestopt.

 

Administratie gaat verder helemaal goed komen!

Zal binnekort wel even een update posten over hoe het allemaal gelopen is mocht men daar interesse in hebben.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 62 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept