Jump to content
Steenwyck

Prive juridische vraag; Telefoonabonnement

Recommended Posts

Hi!

Ik had een vraag.

Korte tijd geleden heb ik een telefoon abonnement + toestel besteld bij een tussenbedrijf, online.

Het toestel voldeed absoluut niet aan de verwachtingen en de lovende woorden die er bij stonden.

Deze heb ik dus geretourneerd, door een onhandigheid is er echter een beschadiging op gekomen.

Bij inname is dit gezien en moest de telefoon door naar het reparatiecentrum. Hier heb ik alle begrip voor en die kosten wil ik ook prima dragen.

Nu is het probleem echter: Ze willen het toestel niet meer innemen, ook niet na reparatie (omdat de 14 dagen dan verstreken zijn.) terwijl op hun site wel staat dat ze telefoons ook weer retour nemen met beschadigingen alleen dan voor een kleiner percentage.

Mede hierdoor willen ze mijn telefoon abonnement niet meer annuleren.

Hedendaags heb ik al een nieuw toestel + abonnement, maar dat zou dus betekenen dat ik twee peperdure abonnementen heb lopen, waarvan ik aan 1 niks heb.

Hun reden daarvoor is omdat het abonnement gekoppeld staat aan het toestel, maar dit is onjuist lijkt mij.

Het abonnement is van Vodafone, het toestel komt niet van Vodafone af.

Tevens heeft het toestel geen invloed gehad op de prijs van het abonnement.

 

Wat kan ik doen?

Link to post
Share on other sites

Lijkt me eerder een vraag voor een consumentenbelangen-organisatie dan voor een ondernemers forum...

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Opzetten, Aanpassen of Verbeteren van bedrijven in de Belevenis-, Hospitality- & Leisure-markt. Hulpvraag? Ideeën? Plannen? Neem gerust Contact op!

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

 

Wat kan ik doen?

 

Algemene voorwaarden nalezen, als je als ondernemer de abonnementen hebt afgesloten ben je minder beschermd als dat je ze als consument hebt afgesloten.

 

Meerdere telefoon abonnementen gekoppeld aan een bedrijf is natuurlijk geen uitzondering.

 

Edit: Lees net de titel dat het een privé juridische vraag is,

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 14 leden online en 266 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept