• 0

VpB aangifte: nominale waarde aandelen einde boekjaar - opgeheven B.V.

Beste forumleden,

 

Om mijzelf even voor te stellen: ik ben Bas en heb in 2016 mijn stamrecht B.V. opgeheven. Ik heb altijd mijn eigen administratie gedaan en met behulp van dit forum is het me redelijk goed afgegaan.

 

Nu ben ik bezig met de aangifte vennootschapsbelasting over het gebroken boekjaar 2016 en loop ik tegen een hele suffe vraag aan, waar ik zowel bij de belastingtelefoon, beastingdienst.nl en de KvK geen antwoord op kan krijgen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

 

VRAAG: Wat vul ik in bij:

 

Gegevens aandeelhouder

-> Aandelen bezit

->nominale waarde gewone aandelen einde boekjaar

 

Vul ik hier '0' in (omdat ik mijn B.V. heb opgeheven en al het resterend vermogen -inclusief het gestort kapitaal- heb uitgekeerd als dividend) OF vul ik hier '1' in (omdat bij einde boekjaar mijn B.V. juridisch nog bestond en het gestort kapitaal dus ook nog in de B.V. zat).

 

Gaat idd maar om 1 euro, maar is wel de 1 euro die ervoor kan zorgen dat het belastbaar bedrag en de belastbare winst gelijk aan elkaar zijn en ik mijn aangifte kan indienen...

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Bas.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat idd maar om 1 euro, maar is wel de 1 euro die ervoor kan zorgen dat het belastbaar bedrag en de belastbare winst gelijk aan elkaar zijn en ik mijn aangifte kan indienen...

Als het goed is, heb je ook nog een extra invulveld verderop in de aangifte. Even uit het hoofd zou het eindvermogen '0' moeten zijn, maar tegelijkertijd kun je onder het kopje "Fiscale winst" in de Vpb-aangifte een vakje aanvinken bij "Terugbetaling van kapitaal of stortingen van kapitaal". Op deze manier kun je de terugbetaling van die ene euro verantwoorden.

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bas, wat heb je in de op de Balans in de VPB ingevuld bij :

 

Gestort en opgevraagd kapitaal ? het lijkt me dat die twee de zelfde inhoud moeten hebben

 

Groet

 

Als het goed is, heb je ook nog een extra invulveld verderop in de aangifte. Even uit het hoofd zou het eindvermogen '0' moeten zijn, maar tegelijkertijd kun je onder het kopje "Fiscale winst" in de Vpb-aangifte een vakje aanvinken bij "Terugbetaling van kapitaal of stortingen van kapitaal". Op deze manier kun je de terugbetaling van die ene euro verantwoorden.

 

 

Hoi,

 

Dank voor jullie reacties!

 

Op mijn (eind)balans heb ik 'gestort en opgevraagd kapitaal' beide op '0' gezet omdat ik anders aan mijn activa kant weer vermogen zou moeten zetten (wat er niet meer is).

 

Als jullie reacties goed begrijp, betekent dit dus dat de nominale waarde van de aandelen dan dus ook '0' moet zijn.

 

Als ik de euro vermeld onder "terugbetaling van kapitaal of stortingen van kapitaal aangeven" dan is belastbaar bedrag gelijk aan belastbare winst en accepteert het programma mijn gegevens. :)

 

Laatste vraag dan nog: moet ik dan ook 0% bij 'percentage nominaal geplaatst kapitaal' invullen, of blijft dit 100%?

 

Grt,

 

Bas.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.