• 0

Starten als creatief therapeut beeldend

Hallo. Ik ben hier voor het eerst onder 'dwang' van mijn zoon Jelmer de Jong.

Mijn vraag is de volgende. Ik werk als creatief therapeut beeldend bij de GGZ maar wil daarnaast een eigen praktijk starten. Wie kan mij op weg helpen bij wat daar allemaal bij komt kijken?

 

-Is dit een vrij beroep of moet ik me registreren bij de KVK.

-Moet ik met speciale wetgeving rekening houden (we zijn als vakgroep nog niet BIG geregistreerd)

-Zijn er aparte verzekeringen nodig.

 

Hartelijke groet van Herma.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Herma,

 

Welkom op Higherlevel.

Zou je iets meer uit kunnen leggen over "creatief therapeut beeldend" ?

Ik denk dat duidelijker maakt naar welke antwoorden je op zoek bent.

 

Even een paar vragen opmerkingen aan jou.

Wordt onder de vlag van de GGZ de rekening betaald door de verzekering ?

Verandert dit als je als zelfstandige gaat werken ?

Wie wordt dan jouw opdrachtgever ?

Het lijkt mij iets dat onder de vrije beroepen valt.

Wat betreft de KvK, daar zijn al eerder enkele discussies over geweest i.c.m. de vrije beroepen.

Het hangt met name er vanaf wie jouw opdrachtgever is.

Naar bedrijven toe staat het beter, voor de consument maakt het niets uit.

 

In mijnomgeving heb ik een aantal mensen die zelfstandig iets in de zorg doen, ik zal hun ook eens vragen hoe ze e.e.a. geregeld hebben.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Eerst even kort uitleggen wat creatieve therapie is.

Om het heel kort door de bocht te doen: een psycholoog praat met de client over de problemen, een creatief therapeut laat de client d.m.v. (in mijn geval) beeldende middelen (verf, klei ed) de problemen ervaren om van daaruit veranderings-, acceptatie- of verwerking-

processen op gang te brengen. Het is dus een non-verbale therapie. Er wordt wel gesproken maar juist het ervaren is essentieel.