Jump to content
Marijn Schrieken
Verberg

financiering bedrijf in dames-maatpakken

vraag

Op het moment ben ik bezig een onderneming in maatpakken voor vrouwen op te zetten. Ik heb uiteraard een plan met bijbehorende begroting gemaakt en ik heb een fiks bedrag nodig om te starten. Ik hoor allerlei financieringsmogelijkheden, maar hoe weet je welke vorm het beste bij je bedrijf past? Wat zijn de voor- en nadelen van lenen bij een bank of in zee gaan met een investeerder? En hoe gaat het in z'n werk als je van een investeerder geld leent? Wat zijn de do's en don'ts? Wat kun je verwachten, wat niet?

Is er op dit forum meer over te vinden (ik heb al gezocht maar nog niet gevonden) of andere literatuur?

Ik kijk uit naar reacties! Vriendelijke groeten van Marijn.

[titel toegspitst - mod]

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Op het moment ben ik bezig een onderneming in maatpakken voor vrouwen op te zetten.

Bel eens met Possen, die hebben ook dameskleding beproefd. ;)

NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

• 0
  • Rate this answer

titels aangepast

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

• 0
  • Rate this answer

Moeilijke branche!

Ik ben ooit begonnen in de textiel met een pilot-store in Nederland van een Belgisch merk begin '90. Heb daar nog veel vrienden en bekenden rondlopen die het nog steeds moeilijk hebben, zowel aan de detailhandel zijde als aan de productie zijde.

Als ik het goed begrijp, wil je een nieuw label beginnen voor dames. Wat is je doelgroep? Heb je eigen ontwerpers en waar laat je het produceren?

Qua kosten hoeft het niet al te hoog te zijn, tenzij je een "big bang" wil doen. Je zit in eerste instantie met ontwerpkosten, naamregistratie en de aanleg van je eerste monstercollectie (ze zijn nu al bezig met winter 2006/2007). Hoe ga je het verkopen, via het WFC of via agenten en doe je dat alleen voor NL of binnen de EU of daarbuiten? Ik zou niet vanuit een eenmanszaak gaan werken, maar een BV opzetten (18.000 investering). Je kan een investeerder zoeken die 20% belang neemt in je organisatie, wellicht iemand die jou kan helpen bij de opzet van je bedrijf. Banken willen graag een euro aan je lenen als je er twee in zekerheid geeft.

EDIT2

Het is niet de bedoeling om via HigherLevel aquisitie te doen voor jouw eigen organisatie.

Dit forum is bedoeld om informatie te delen.

/EDIT2

Erwin Versleijen

Managing Partner

LSC Symbiosis cv

M 0615 407 932