• 0

Bedrijfsruimte zelf financieren en vervolgens aan eigen bedrijf verhuren

Wij kunnen een bedrijfsruimte kopen van eigen geld. Ons idee is om die ruimte vervolgens aan ons eigen bedrijf (therapie ) en anderen te verhuren. Kan dit dan als particulier of moet hier nog een bedrijf als verhuurder tussen? Of is dit sowieso geen handige constructie? En hoe zit het met de btw?

Veel vragen, sorry, maar dit is voor ons totaal onbekend terrein.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Meulman,

 

ik heb het andere topic er even bijgelezen. Marco noemt daar ook een zakelijke financiering.

 

Jullie kunnen als particulieren niet aan jullie eigen vof verhuren. Valt het object te splitsen tot zelfstandige eenheden?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het wordt nu een beetje een rommeltje, ik wacht even op de wijsheid van een medemod om topics samen te voegen of anders. E.e.a. lijkt me afhankelijk van mogelijkheden om het perceel kadastraal te laten splitsen voor of na koop en van de toekomst van de vof naar mogelijk bv. Op basis van het feit dat een zakelijke financiering nu kennelijk niet mogelijk is, lijkt dat laatste voorlopig onwaarschijnlijk.

 

Wat voor advies hebben jullie eigenlijk al buiten HL ingewonnen?

 

Modgroet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een vraag over het pand.

Heeft het zakelijk deel een eigen ingang, sanitair etc? Wordt dat zakelijke deel voor minimaal 90%zakelijk gebruikt? In dat geval moet je dat deel verplicht op de zakelijke balans zetten. Je mag dan alle kosten aftrekken en evt investeringsaftrek toepassen. Dat de lening een privé lening is maakt hierbij niet uit. Zet het zakelijke deel gewoon op de balans van de onderneming. Dit alles heeft wel invloed als je het pand ooit weer wil verkopen.

 

Bekijk verder even deze link

https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/werkruimte/

 

Link naar reactie
  • 0

Betreft hier geen werkruimte Anouk.

 

Het deel in eigen gebruik is m.i. verplicht ondernemingsvermogen. Het verhuurde deel valt in box 3. Onder de aanname dat vraagsteller en eenmanszaak of vof heeft

 

Groet

Joost

 

In Dit topic lijkt het er wel op dat het om 1 pand gaat die zakelijk en privé gebruikt wordt. Vandaar dat ik me dus afvroeg hoe dat pand er dan uit ziet. Maar misschien gaat het inmiddels om een ander pand.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.