Fiscale aspecten stoelmassages voor ondernemer
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dikke doei!!
Dikke doei!!
Beste HL leden,
Ik ben inmiddels alweer 25 jaar actief in de ICT branche maar om mij moverende redenen ben ik mijn horizon wat aan het verleggen en ben recent (met mijn vrouw die een massagesalon heeft) samen een stoelmassageservice begonnen. De stoelmassageservice houdt in dat wij bij bedrijven langs gaan om aan de werknemers stoelmassages (van ongeveer 20 minuten) te geven, mede ter voorkoming van werkgerelateerde klachten. (KANS/RSI)
Nu hangen er aan stoelmassages wat fiscale aspecten voor een werkgever. Deze heb ik intussen wel onder controle. In het kort komt het er op neer dat een werkgever gebruik kan maken van ofwel de werkkostenregeling, ofwel de nihilwaardering om de massages onbelast aan de werknemer te kunnen verstrekken. (Ik weet niet of ik het zo exact correct verwoord, maar dat is wel de strekking)
Waar ik alleen mee zit is het volgende: de werknemer is op deze manier (fiscaal) wel afgedekt, maar hoe zit het met de ondernemer zelf wanneer deze een eenmanszaak heeft of firmant in een VOF is?
Wat zijn de fiscale gevolgen/aspecten van stoelmassages die aan hem/haar worden verstrekt, met name qua aftrekbaarheid van gemaakte kosten etc? Iemand die mij hier iets over kan vertellen ??
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag