Klue is een innovatief IP-marketing tool voor de B2B markt. De dienst herkent bedrijven die op een website zijn geweest en verrijkt deze met informatie van de Kamer van Koophandel (SBI / branche code en aantal medewerkers). Vervolgens sturen wij deze data door naar Google Analytics waar het mogelijk is om allerlei inzichten uit deze data te halen. Wij hebben dus geen inlog/portal maar maken gebruik van GA.
Op basis van de data zijn antwoorden te geven op bijvoorbeeld onderstaande vragen:
'Gedragen grote advocaten kantoren zich anders dan kleinere? En zo ja, wat dan precies?' 'Hoeveel komt bedrijf X terug op de website / blog voordat deze converteert?'
Bij inzichten blijft het niet. De data is direct te gebruiken in Google Adwords, Facebook en Linkedin. Dit betekent dat 100% gerichte marketing mogelijk is. Op basis van karakteristieken kun je adverteren. Als voorbeeld: enkel accountants, belastingconsulenten en boekhouders met meer dan 5 medewerkers die interesse hebben in product/dienst X krijgen advertentie Y te zien.
Daarnaast is hyper personalisatie d.m.v. liquid content mogelijk van jouw website. Nog voordat de website is geladen kunnen wij a.d.h.v. Klue de website aanpassen naargelang de bezoeker zijn karakteristieken. Wanneer je bijvoorbeeld trainingen aanbied voor Ziekenhuizen en Recruitment bedrijven kan de website voor de bezoeker van het ziekenhuis gericht zijn op de gains van de training voor hen terwijl een bezoeker van een recruitment bedrijf de gains te zien krijgt voor recruitment. Liquid content maakt websites tailor-made voor specifieke doelgroepen of zelfs specifieke bedrijven.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Afgelopen 10 maanden bezig geweest met de technische ontwikkeling van Klue en uittesten van de impact. Bouw van de IP herkenning en koppeling met KvK API. Op basis van input van testers de service verder ontwikkeld. Klue is nu werkzaam en wordt nog verder ontwikkeld.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
B2B marketing data gedreven maken. Organisaties laten zien wat data 'kan' en hoe het voor hen kan werken. Helpen met realiseren van marketing en sales ambities en inzichten geven óf hun marketing efforts succes hebben en zo ja: hoe & voor wie
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Andere vergelijkbare tools geven enkel achteraf informatie over het bezoek. Daarop kan dan geacteerd worden d.m.v. online marketing bellen / sales. Web personalisatie d.m.v. liquid content is wat dat betreft anders en vernieuwend
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- Concept duidelijk is en goed genoeg gecommuniceerd op de website
- Algehele feedback op de website
- Tips voor verbetering van de service (e.g. pricing)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RuudB.
RuudB.
Omschrijving van je concept:
Klue is een innovatief IP-marketing tool voor de B2B markt. De dienst herkent bedrijven die op een website zijn geweest en verrijkt deze met informatie van de Kamer van Koophandel (SBI / branche code en aantal medewerkers). Vervolgens sturen wij deze data door naar Google Analytics waar het mogelijk is om allerlei inzichten uit deze data te halen. Wij hebben dus geen inlog/portal maar maken gebruik van GA.
Op basis van de data zijn antwoorden te geven op bijvoorbeeld onderstaande vragen:
'Gedragen grote advocaten kantoren zich anders dan kleinere? En zo ja, wat dan precies?' 'Hoeveel komt bedrijf X terug op de website / blog voordat deze converteert?'
Bij inzichten blijft het niet. De data is direct te gebruiken in Google Adwords, Facebook en Linkedin. Dit betekent dat 100% gerichte marketing mogelijk is. Op basis van karakteristieken kun je adverteren. Als voorbeeld: enkel accountants, belastingconsulenten en boekhouders met meer dan 5 medewerkers die interesse hebben in product/dienst X krijgen advertentie Y te zien.
Daarnaast is hyper personalisatie d.m.v. liquid content mogelijk van jouw website. Nog voordat de website is geladen kunnen wij a.d.h.v. Klue de website aanpassen naargelang de bezoeker zijn karakteristieken. Wanneer je bijvoorbeeld trainingen aanbied voor Ziekenhuizen en Recruitment bedrijven kan de website voor de bezoeker van het ziekenhuis gericht zijn op de gains van de training voor hen terwijl een bezoeker van een recruitment bedrijf de gains te zien krijgt voor recruitment. Liquid content maakt websites tailor-made voor specifieke doelgroepen of zelfs specifieke bedrijven.
Klue - B2B Marketing
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Afgelopen 10 maanden bezig geweest met de technische ontwikkeling van Klue en uittesten van de impact. Bouw van de IP herkenning en koppeling met KvK API. Op basis van input van testers de service verder ontwikkeld. Klue is nu werkzaam en wordt nog verder ontwikkeld.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
B2B marketing data gedreven maken. Organisaties laten zien wat data 'kan' en hoe het voor hen kan werken. Helpen met realiseren van marketing en sales ambities en inzichten geven óf hun marketing efforts succes hebben en zo ja: hoe & voor wie
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Andere vergelijkbare tools geven enkel achteraf informatie over het bezoek. Daarop kan dan geacteerd worden d.m.v. online marketing bellen / sales. Web personalisatie d.m.v. liquid content is wat dat betreft anders en vernieuwend
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- Concept duidelijk is en goed genoeg gecommuniceerd op de website
- Algehele feedback op de website
- Tips voor verbetering van de service (e.g. pricing)
- Feedback om Klue goed in de markt te zetten
Klue - B2B Marketing
B2B Data & Leads - https://klue.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57256-klue-b2b-data-marketing-leads/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
43 antwoorden op deze vraag