Ik werk als zzp'er aan een aantal online marketing-klussen voor een ander bureau. Dit doe ik whitelabel: zij 'stallen' als het ware een drietal klanten bij mij. Nu is het zo dat twee van de betreffende drie klanten de factuur vanuit het bureau ontvangen. Ik factureer vervolgens dezelfde uren aan het bureau. De derde klant is er later bijgekomen en ontvangt de factuur direct via mij. Het ziet er dus als volgt uit:
[*]Klant A & B (10 uur) --> ontvangt factuur van bureau --> bureau ontvangt factuur van mij
[*]Klant C (10 uur) --> ontvangt factuur van mij
Nu heb ik met het andere bureau afgesproken er een commissie van 10% tegenover te zetten. Ik betaal het bureau dus 10% over de 20 uur die ik in totaal maak. Er is een situatie ontstaan waarin ik het bureau maandelijks een factuur stuur voor klant A en B, maar waarin zij vanaf deze maand commissie van mij ontvangen voor klant A, B én C.
Kan ik, met oog op efficiëntie, deze commissie vereffenen op mijn maandelijkse factuur (door er bijvoorbeeld een negatief bedrag op te zetten)? Of moet ik bijvoorbeeld een creditfactuur versturen/het bureau mij laten factureren voor de commissie?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
josvanbaarlo
josvanbaarlo
Beste leden,
Ik werk als zzp'er aan een aantal online marketing-klussen voor een ander bureau. Dit doe ik whitelabel: zij 'stallen' als het ware een drietal klanten bij mij. Nu is het zo dat twee van de betreffende drie klanten de factuur vanuit het bureau ontvangen. Ik factureer vervolgens dezelfde uren aan het bureau. De derde klant is er later bijgekomen en ontvangt de factuur direct via mij. Het ziet er dus als volgt uit:
[*]Klant A & B (10 uur) --> ontvangt factuur van bureau --> bureau ontvangt factuur van mij
[*]Klant C (10 uur) --> ontvangt factuur van mij
Nu heb ik met het andere bureau afgesproken er een commissie van 10% tegenover te zetten. Ik betaal het bureau dus 10% over de 20 uur die ik in totaal maak. Er is een situatie ontstaan waarin ik het bureau maandelijks een factuur stuur voor klant A en B, maar waarin zij vanaf deze maand commissie van mij ontvangen voor klant A, B én C.
Kan ik, met oog op efficiëntie, deze commissie vereffenen op mijn maandelijkse factuur (door er bijvoorbeeld een negatief bedrag op te zetten)? Of moet ik bijvoorbeeld een creditfactuur versturen/het bureau mij laten factureren voor de commissie?
Bij voorbaat dank!
Vriendelijke groet,
Jos van Baarlo
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag