Ga naar inhoud
Geplaatst:

RichieRCS

Hoi,

Ik ben vorig jaar als zzp'er begonnen en heb ook voor mijn woning zonnepanelen laat plaatsen. Nu vraag ik me af hoe ik de prive zonnepanelen moet boeken zodat ik de BTW kan terugvragen.

Alvast bedankt

Richard

Featured Replies

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Beste Richard, welkom op Higherlevel,

heb je de zoekfunctie al gebruikt! Er is hierover al veel voorbij gekomen !

Geplaatst:

RichieRCS

• Auteur

IK heb idd eerst gezocht, wat mij in de gevonden uitleg niet duidelijk werd is hoe ik t precies in mijn boekhouding moet invoeren, zegt waarschijnlijk veel over mijn boekhoud kennis

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Je boekt alleen de btw. De investering heb je immers privé gedaan.

Te vorderen btw

Aan privé storting

Groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

RichieRCS

• Auteur

Hoe boek ik de forfait dan, by de belasting opgave geef je ook een forfait bedrag in

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Omgekeerd

Privé onttrekking

Aan afdracht btw

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Aiconsults

Hoi,

Ik ben vorig jaar als zzp'er begonnen en heb ook voor mijn woning zonnepanelen laat plaatsen. Nu vraag ik me af hoe ik de prive zonnepanelen moet boeken zodat ik de BTW kan terugvragen.

Alvast bedankt

Richard

Hoi Richard,

Er is mbt deze vraag idd, zoals Marco ook aangeeft, al reeds veel geschreven hierover.

Dit topic geeft allicht antwoord op je vraag ;)

https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/fiscale-zaken/zonnepanelen-op-dak-thuiswerkende-zzper-hoe-zit-het-met-btw-472947?start=msg550808#msg550808

Hartelijke groet,

Werner

Aiconsults.nl - Zakelijk AI advies & AI implementatie binnen bedrijven en organisaties

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.